grejjar o filosoferar

Tog rygg (så att säga) på ByggareBob idag. Satte på mig mina egna ByggareBobbabrallor o gav mig ute i trädgården. Vi har grejat o fejjat så det börjar minsann se nästan ok ut. 2011 är byggandets år här hemma. Både inne o ute. Det kommer bli så fint. Han är duktig ByggareBob. ByggareBobba.. well.. jag kan rensa ogräs o gräva alla fall (å återvinna/sopsortera). Bygga- not so mycket. Filosoferar lite över livet just nu. För ett år sen (snart alla fall) var det slut med alla sprutor i benet för Flisen. Sprutorna from hell. Sitter o håller mot tårarna nu.. Personligen förstår jag inte riktigt hur jag kan stå upp idag. Min goda vän Anna som är mamma till lilla S säger att ur kris kommer kraft.. och ja, det stämmer. Men jag är så trasig inombords. Ni anar inte. Jag har många saker att glädjas över, framförallt LIVET själv. Jag vet inte hur,när och om man läker och blir hel efter det här. Jag har skrivit förrut att jag anser mig inte vara starkare än någon annan. För orkar inte jag.. vem orkar då? Men jag är tacksam för ödmjukheten jag känner inför nuet. Jag har lärt mig att leva för dagen idag.. ångra inget- om det du gjort gör dig lycklig. Var inte rädd för dina tårar, tårar kommer av både glädje och sorg. Berätta för de du älskar-att du älskar dom och varför du gör det. Själen behöver 5 kramar varje dag för att må bra, så kramas på :) Livet är här och livet är nu.. vad som händer imorgon vet varken jag eller du.. tack gode gud för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0