hugg i mammihjärtat

Det värsta Flis vet är stick i fingret..(nuförtiden..tidigare var det stick i benet). Varje vecka utsätts hon för sin rädsla och varje vecka skriker hon som om det vore hennes sista andetag. Hatar det alltså..på riktigt. Vi har dock liiite tur, en man -Emin biomedicinsk analytiker- är så sjukt pedagogiskt när han bemöter Flis med sin rädsla. We love him. På allvar. Idag var det ngt som gick snett vid sticket. Det kom blod till 1 av 2 rör. Sen var det slut. Som om man hade stängt av en rinnande kran med vatten liksom. Bara borta. Jiha.. vad gör vi nu då? ETT STICK TILL?? SAY WHAT?!?! Men nej.. det är ju inte en bra idé hur du än vrider o vänder på det hela. Men (som vanligt) där sitter man.. mitt i maktlösheten o kan inte göra ngt åt saken. Du måste..M-å-s-t-e för att läkarna och din sjukdom kräver provsvar för att medicinen ska justeras o bla blabla.. Hugg i mammahjärtat. Är det inte jag som ska skydda henne från det allra värsta som finns i hennes ögon? är det inte jag som ska se till att det som skrämmer och gör henne rädd inte ska finnas i hennes värld? Jo. Det vore väl så va. Så det vart alltså ett yttligare stick. I samma finger att tillägga o innan ngn får ett bryt på bästa Emin så var det Flis val. Hon har ett stickfinger. Det är där man sticker o ingen annan stans. Punkt slut liksom. 2 stick i samma finger.. hon har så ont mitt lilla hjärta. Mitt eget hjärta gör också ont. Fysiskt ont. Sjukhusdagarna är fruktansvärda. Tänk o vara 4 år o bli utsatt för det ena o det andra hit o dit. Bara för att det är så. Nästa vecka kommer bli veckan from hell. Sköterskorna o läkarna vill norpa stygnet. Klippa lite försiktigt i tråden o dra ut den. Såret är läkt, stygnet är redo att tas bort (även om kirurgen sa att det skulle försvinna av sig sjäv). Jag är inte redo att ta den striden med FLis. Min själ har fortfarande itne läkt efter att de (personal på dagvården) ville DRA ut cvk´n för hand. Vill inte utsätta henne för detta igen. Mitt lilla hjärtegull kommer ju aldrig lita på människor igen.. Det är ju bara övergrepp. Hela tiden. "sitt still, jag måste lyssna på dina lungor, hjärta. Jag måste klämma på körtlar för att se att de itne är svullna, jag måste väga o mäta dig för att se att du inte gått ner för mkt (krympt=?), Gapa så får jag se i din hals o på dina tänder." Osv.. varje vecka ska ngn känna o klämma på mitt barn. Nej, det är inte ok. Så in i helvete fel är det, men vi har inget val... ska hon bli fri sin ALL så måste de ha koll på henne. Jag kommer ihåg en gång på babycafét på Mörmo gård. En kärring satt med sin unge i samma pöl som jag o Flis. Hon ser att Flis hade fått en tand. "ååååhhhh, får jag känna!?" säger hon... I helvete heller säger jag, ta bort dina skitiga händer från mitt barns mun. NU!.. Hon vart sur o frågade varför.. med motiveringen.. då vet jag hur det känns när mitt barn får tänder.. VA?? For real=? Jag frågade om hon visste hur mkt bakterier det finns på hennes händer o vad hon gör med sitt barn är upp till henne.. Mitt barn rör hon INTE. H blev sur på mig när jag kom hem den dagen. WHY? Med orden.. MÅSTE DU ALLTID GÖRA DIG OVÄN MED FOLK DU INTE KÄNNER? (ja.. jag vet.. hur off är inte han liksom?) Idag tar jag med mig följande.. Jag gör mig ovän med vem jag vill o när jag vill.. Mitt barn ska itne behöva utstå mer helvete än vad hon redan gör och gjort sen oktober 2009.

Kommentarer
Postat av: Mari M

Helt rätt Sara! Jag håller på dig i alla väder o Flis är en lycklig flicka som har en sådan underbar mamma som du är. Kramar!!

2011-03-07 @ 15:10:51
Postat av: Annica

Bra Sara, BRA! Alltså jag menar.. Att säga ifrån när det gäller ens barn är inte fel, spelar ingen roll vem man gör sig ovän med. Sen kan man ju vakta sin tunga när det gäller annat men när det gäller barnen så blir man en lejonmamma.

Kramar till er!

2011-03-07 @ 15:10:55
Postat av: Jossan

kommer ihåg det där på mörmogård. hade reagerat på samma sätt som du då! Kram på er

2011-03-07 @ 20:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0