dagens plus o dagens minus

Dagens plus går helt enkelt till LAB på sjukhuset. Flis siktar varje vecka in sig på att den bäste är där och ska sticka henne. Idag var han inte där..el han var inte i det vanliga rummet. Vad händer? Flis blir såå hjärtskärande ledsen så det inte finns ord som kan beskriva besvikelsen. Vad gör den goa labtanten då? Jo, hon hämtar den bäste för att hon VET hur mycket han betyder för henne.. Idag värnade de återigen om hennes integritet och väsen. Mammahjärtat blir alldeles varmt och berört. Tack <3 Dagens plus går också till dr K och sjuksyrra S som gjorde en helt strålande insats idag. Vi hade ju tummat på att ta stygnet idag. Mja sa Flis..Typ inte. Jo, sa vi.. och det är här det händer. Istället för att hålla fast o MÅSTE MÅSTE MÅSTE så pratade de henne tillrätta och på så sätt lät hon dr och syster ta bort stygnet. (Under lite protest.. o gråt, men det var inget tvång alla fall) Hon satt i mitt knä och var helt otroligt duktig. Hon är 4 år min tjej. 4!! Hon tar stick i fingret MINST en gång/vecka. Samma stíckfinger varje gång. Jag är så gummistövlas stolt över mitt barn. <3 Dagens minus.. att hitta en matlåda i frysen i tron om att det är korvstroganoff o ris när det i själva verket är en misslyckad flygande Jakob med ris :( Sen finns det ett betydligare större dagens minus. Tankar, hjärta och själ är där idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0