Obeskrivligt fruktansvärt

2011 skulle vara glädjens år. Istället har jag fått bevittna sorg, mörker och tårar som bränner. Återigen. Jag fick en total chock när jag kom hem idag. En liten jämngammal flicka till Flis, dog idag..av cancer. Inte en jättenära bekant, men tillräckligt nära för att mitt hjärta ska översvämmas med känslor av alla dess slag. Jag mår illa, jag gråter tårar av sorg, tårar av rädsla och tårar av största förslusten någonsin för vilken förälder som helst. Det känns så fel. Helvetesjävlaskithögscancerdret. Jag blir otroligt känslosam av att bara sitta o skriva för att ventilera. Helvete. Rädlsan o nojjan blir värre och värre. JAG VISSTE ATT VI BEHÖVDE DAGVÅRDEN EXTRA MKT DENNA VECKAN.. Fan. Ok. Nu ska jag skriva ngt som få sett o några hört av mig. Flis är inte riktigt ok. Jag har tårar i ögonen o det är så sjukt jobbigt att ta upp tankarna till ytan. Så här är det. När Flis fyllde år så fick hon en studsmatta, till hennes stora glädje. Å där har hon stått, hoppat, rullat, you name it. I helgen började hon gå konstigt o klaga på värk i fotleden. Ni som har varit med från början VET att hennes sjukdom ALL upptäcktes i o med att hon hade en inflammation i höftleden. Nu är det det värk igen. O inget veckobesök på sjukhuset. Orolig tror ni? FRUKTANSVÄRT OROLIG.. Ringde dagvården idag. Pratade med syster K som lyssnade på mina hulkande meningar o osammanhängande tal.. Ja, jag är rädd. Hon säger att det tyder på en överbelastning i fotleden o ska inte hoppa studsmatta på ett par dagar. Men det är antecknat i hennes journal, hennes läkare vet o ser vi att det inte blir bättre så måste vi åka in så de får känna o klämma lite på foten. Oroligstatus nu: mja.. lite lugnare, ledsen o chockad över att ett litet livljus har slocknat.. F.ö mår Flis bra. Ingen feber, inga nya blåmärken, pigg o glad.. "bara" värken i fotleden som spökar alltså... Vilken tur i oturen att duktiga läkare och sköterskor finns ett samtal bort.. Å som Anna sa.. " va tusan.. det är ju skitnära till sjukhuset.. tänk om vi bodde i Jukkasjärvi.." Ja fy fan

Kommentarer
Postat av: annelie

Ja du tjejen. Tårarna trillar på och inget kan man göra. Jag hoppas av hela mitt hjärta att flis blir frisk. Kampen är ju aldrig över det finns tyvärr med en hela tiden. Anders har visserligen vart friskförklarad i 12 år men det finns där ändå. Sen har jag sonen oxå, han har andra sjukliga saker å det är oxå TUNGT. Så jag önskar dig och din familj all lycka och välbefinnande som finns. Kan verkligen behövas i ur å skur ont å gott.kram

2011-06-08 @ 00:12:18
Postat av: Fiffi

Skickar så många styrkekramar jag bara kan åt ert håll. Måste vara fruktansvärt att gå och bära på denna oro och jag hoppas av hela mitt hjärta att allt kommer bli bra. Krama Flis-busan från mig.

/Ofie

2011-06-08 @ 14:48:03
URL: http://karlssonheladagen.blogspot.com
Postat av: gumma

Jag kan inte någonsin förstå all smärta ni haft. Jag älskar Flis så mkt, jag älskar er Alla. Jag kommer alltid finnas här och det vet du. Jag är ett samtal bort och kommer dit snabbare än blixten. Puss

2011-06-08 @ 21:39:19
URL: http://ankibenjaminsen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Varma kramar till er o jag tänker på er <

2011-06-09 @ 16:54:54
Postat av: Anonym

Varma kramar till er o jag tänker på er <3

2011-06-09 @ 16:55:22
Postat av: Mari M

Varma kramar till er o jag tänker på er <3

2011-06-09 @ 16:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0