När det regnar grisar från himmelen

Konstigt va? Gör det verkligen det? Regnar grisar från himmelen alltså? Ja, för jag ska säga varför. När jag verkligen får ett infall o vill göra ngt (tänk här o nu, på direkten alltså) så ska det helst ske.. NU. Ni som följt mig ett tag o känner mig ganska väl, el tja.. vet vem jag är.. VET att jag är bland det lataste som vandrar på denna jord. Ja, det är tyvärr sanning. Jag gillar inte motion, mest för att man blir svettig, i don´t like. Sen har jag bara funnit EN motionsform som jag gillar.. RIDNING. Just nu är jag lite rädd för ridningsdelen o framförallt för hoppande med pålle, så jag har lagt det på is. Men jag saknar pållarna.. Massor. Får ta ett snack med bästa ridläraren om hur jag/vi ska göra.. för rida.. det vill jag. I alla fall.. motion var det ja. Nu är det så att jag vill börja springa. Ja, löpträna alltså. På riktigt. Problem 1: har världens sämsta löpstil (tänk Pheobe i "Vänner", kul ja, snyggt..nej) Problem 2: Det gör ont i benen att springa på asfalt, å dessutom, VEM vill springa i ett bostadsområde där ALLA ser en? Problem 3: jag gillar att springa i skog, elljusspår o naturslingor o där finns det djur jag icke gillar såsom orm, groda och annat bôs. Stor fobi rättare sagt. SÅ.. vad göra=? Det är jättestort att jag verkligen VILL börja löpträna på riktigt. Mest för att jag vet att man kan få till en riktigt snygg boooty o kropp av löpträning, men också för att jag kan tycka det är skönt att springa bort jobbiga tankar o frustration i vardagen. Vem vill hjälpa mig? Måste jag skaffa ett löpband o ställa på altanen eller=? Seriöst. Hjälp önskas, med allt från kognitiv beteende terapi (fobi-bearbetning) o draghjälp.. Hur kommer man igång?

Kommentarer
Postat av: Jessica J

Tanken är halva jobbet, Sara!! Jag har gett mig f-n på att jag ska börja springa och jag har kommit ut tre(3) ggr den här veckan! Jag HATAR att springa men nu har d kännts skitkul! Tror att knepet är att inte springa för långt utan hellre klara av det och känna sig nöjd! Jag går 450m, springer 1km, går 200m, springer 1km, går 200m. Hemma! 18 minuter! Det kan man väl offra? Lycka till! Kram

2011-07-24 @ 20:23:49
URL: http://jessicawjohannesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0