52 varor, husvagnen, extrem toa-noja och roadtrippen

Fick följa med mig hem fr Ullared denna gången. Är riktigt gôrnöjd med mina inköp o Flis är helt salig över sina saker. Köpte inte så mkt till henne (trodde jag) men när jag packade upp så suprice.. det var visst både det ena o andra till henne. 2 julklappar som jag är dönöjd med, sen bra o ha saker som underkläder, strumpor, duschcreme o hårspännen. Tänkte ge er ett axplock av vad som kom med hem. Håll i er nu:plaspåsar, tvättmedel, deo, schampo, balsam, duschcreme, mascara, nagellack, 2 klännningar, ett nattlinne o ett par mjukisbrallor (till mig)strumpor, trosor (ULLARED logga :) 2 ljuslyktor size större, 2 mindre ljuslyktor i betong o 2 småvaser i betong med 2 buxbomsbollar på/i, gardiner, sängtopp, fotoramar, canvastavlor*3 och mkt mkt mer. Som vanligt blir man lite bitter när man går ut ur varuhuset o tokångrar att man gick förbi en vara som egentligen borde vart med i korgen.. för dagen efter så är den ju givetsvis slut. Men i´ll be back Ullared. Utan gubbe o barn i släptåg.. Det här med o shoppa med mina girls var ju 7000 ggr bättre alla ggr! Husvagnsoskulden rök också. Nä... inget snusk, men jag kan nog på fullaste allvar säga att jag ALDRIG i mitt minne kommer ihåg att jag någonsin sovit i en husvagn tidigare. Nu har jag gjort det. 1 natt. Jag blev inte husvagnsbiten what so ever, men jag kan förstå tjusningen i det, för det är lite charmigt o småtrevligt trots allt. En sak som är liiiite tôligt är ju min totala toa-noja deluxe. Jävlar i havet vad jag HATAR att gå på offentliga toaletter. Faktiskt. Det ryser i mig när jag tänker på det tom. I alla fall. Första toa-stoppet vart i Säffle där vi intog kaffe o lite frulle. Skulle vara sådär duktig o förutseende o kissa INNAN man blir sjukt kissnödig efter vägen. Öppnar första dörren o stänger DIREKT.. någon har sprutlackerat hela fucking toalettstolen. VEM ÄR SÅÅÅ DÅLIG I MAGEN PÅ EN OFFENTLIG TOA ELLER??? Gick till kassörskan.. Jag sa: "Städa på toaletten, den är totalt sprutlackerad o det ser förjävligt äckligt ut!" Hon sa" Jaha, så här tidigt?" Eh va??.. jaja.. Vi åkte vidare. Andra kisspaus vart på campingens offentliga toa. Helt ok, trots att jag tycker att det luktar bajs och äckeltvål omvartannat. Vi tog en kissbrejk i Ljungskile på vägen hem, på en mack. Fråga: Varför är det kiss på golvet? Vem har så svårt att missa hålet liksom=? Å varför VARFÖR städar ingen upp det, utan bara lägger papper över det? BLÄ. När vi kom hem vart jag så akut toanödig och nästan lyrisk över min toalett så där satt jag förmodligen längre än vad jag behövde :) Roadtrippen i sig var guld. Resan är ju lång, men tre goda vänner pratade, pratade o pratade lite till. Lägg till lite music o skratt så gick resan sååå snabbt. Var trött som grisen igår. Värsta huvudvärken också, men bara en kopp kaffe är itne ok på en hel dag.. så är det ju bara. Idag, bara lugnt med min Flisfis. Vi ska packa ikväll, för imorgonem åker vi åter mot underbara Göteborg. Denna gång till Ballerina o Patrik, badhotellet i Fredikshavn o minisemester med relax på schemat.. Intensiva dagar för fröken H.. men jag gillart!

Kommentarer
Postat av: moster annelie

Hej hopp va det många små semester trippar. VA KUL.......Njut nu när ni är samlade hela klanen. Å du tjejen: DU är inte ensam när det gäller TOANOJA.....

2011-07-08 @ 00:17:40
Postat av: Sara

Anneli.. jag har förstått att detta med toanoja är ett släktdrag...

2011-07-08 @ 08:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0