No news is good news :(

Flis cvk krånglar. BIGTIME krångel som inom en väldigt snar framtid kommer att innebära att den måste ut, på ett eller annat sätt. Fördelarna med att ta bort den är många, det ska jag inte hymla med. MEN, nackdelarna är många lika så. Ett litet exempel är att hon måste ff ta prover VARJE vecka i ca 1 år och 3 månader framöver. Flis är stickrädd så in i helvete. Det skulle jag också vara om jag fått utstå att som hon fått gjort över ett års tid. 14 sprutor i benet tex med cellgifter.. låter det lockande? Nä, tror inte det va. Nu är det provtagning i antingen fingertopp eller armveck som gäller. I fingret är det inte en sån där liten snäll blodsocker lancett.. Nej nej... Det är knivblad som ska djupt in eftersom det är 2 provrör som skall fyllas. Det ni! Så ja.. jag förstår Flis att hon är rädd och att det gör ont. Nu är det så att igår fick jag beskedet om att hennes cvk är på väg att krypa ut ur henne. Ja, krypa ut ur hennes kropp. Detta ger mamman i huset kalla kårar och sömnlösa nätter. DEN KAN RAMLA UT! Nej, ni fattar inte. På måndag händer följande: Dr K ska känns hur hårt/löst den sitter.. Har vi jävligt otur så innebär det att dom drar ut den där och då. Detta innebär ja, jag vet inte. Panik? Chock? Smärta? H o jag har pratat om detta. Vi vill att hon ska sövas när de drar ut den. Det kan behövas lossa på lite bindväv och jag vill helt enkelt inte att hon ska vara vaken och genomlida detta. Min störta oro: Hur i helvete kommer vi få henne att acceptera provtagningarn. Å inge BS om att barn är bra på att gilla läget eller att du ska se att det går bra efter ett tag snack.. För då känner ni inte mig och då känner ni definitivt inte Flis. En annan oro är "tänk om.." Tänk om tankarna håller mig vaken och sömnlös. Oron över att faktiskt inte veta hur framtiden ser ut. Slangen är en livräddare.. Behöver hon transfusioner så kopplar de på cvk, behöver hon extra näring...cvk.. Behöver hon mer cellgifter... koppla på cvk.. HERREGUUUUUUD, det går inte att förklara med ord det jag känner just nu. Flis livräddare måste bort för hennes kropp stöter bort den nu. OM (hoppas hoppas hoppas INTE) hon behöver mer cellgifter om 1 år och typ 3 månader så måste de operera in en ny.. NO NEWS IS FUCKING GOOD NEWS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0