Ett tappert försök..att hålla mig vaken.

Tänk att trötthet kan variera så ofantligt. Skoltrötthet.. Jo, man tackar. Helt slut i hövve. Jobba.. Slut i hela kroppen. Ögonen sluter sig bara jag lägger mig tillrätta i soffan. Nu har jag dessutom klämt 2 glas med rödtjut (=sömnmedicin) så här sitter jag o blogger i ett tappert försök att hålla mig vaken till 21 alla fall. Helt ärligt. Jag pratade med en god vän om det här med att jobba 100 % vs typ halvtid/75%. Idag jobbar jag 80% o det känns i kroppen på en fredag. Är ju OFF en dag i veckan (läs måndag=sjukhusdag) o det är skönt med 3 dagars ledigt o 4 dagar jobb. Helt ok. Undrar om man någon dag får välja HUR mkt man VILL jobba vs hur mycket man måååste jobba. Livet kostar mycket pengar har jag hört. Men det optimala vore max 75 % (med en heltidslön o en dag ledigt :) Jaja.. nu är det ju så att jag inte har en egen tjänst att exprimentera med i timtjänstgöring. Kör på det här i fem månader, sen får vi se vad som händer. Mer? Flisstatus kanske? Smulimuppan har varit sliten i feber hela veckan (nästan). Feberfri igår o idag allafall, men hennes nedsatta immunförsvar för att hon har längre återhämtningstid än friska barn. Tar helgen o måndag o hoppas på 3 dagar på förskolan nästa vecka. Hon är inte hundra% bra, det märks. Blir o bara ta det lugnt o mysigt hela helgen. Ja just det.. Värsta grejen när jag åkte hem fr jobbet. På Hovlandavägen (alldels i närheten alltså) hade det skett en kollision..krock med 2 bilar o en lastbil involverade. Personbilarna var krachade, lastbilen med lättare skador. Så här kommer en uppmaning från fröken Sara.. "först så ser vi åt höger, sen så ser vi åt vänster.. sen så ser vi åt höger igen och är det tomt så kan vi gå över!" Nämen allvarligt.. Ta det lite kolon i trafiken.. Please.. Jag har värdefull last.. å det tror jag du också har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0