vilken dag..

Jag har suttit i samtal (telefonmöte) med Försäkringskassan idag. 1½ timme för att vara korrekt. Det är dags att "omförhandla" vårdbidraget som jag har pga Flis ALL. Det är inte bara vill jag lova. De snokar rättså bra i privatlivet kan jag säga. Såntdära snokande som känns lite kränkande och påfluget. MEN. Dessa granskningar behövs uppenbarligen då det fuskas hej vilt omkring i landet. Min fråga är då.. Hur i helvetti är detta möjligt undrar jag? Det skulle aldrig bekomma mig att fuska med bidrag som är till för att underlätta. Det är översmarta idioter som inte har ngt bättre för sig än att försvåra livet för dem som verkligen behöver hjälpen på rätt sätt. Min handläggare på FK är duktig. RIKTIGT duktig. Hon är så proffsionell och har faktiskt ett uns medkännande och känsla för att folk är i kris och tankarna kanske inte riktigt är samlande eller i ordning varendaste gång.. Tja.. Hon är bra. Mina varmaste tack till mina kollegor som möjligjorde att jag kunde sitta ifred o prata den tiden som det tog. Träffade min förskolechef idag. MH. Jag skuttade fram till henne och sa..."M..jag har fått förlängt!!! *yeeeej* (se framför er en person *jag* som klappar händer och skuttar lite fram och tillbaks) Jag vet, säger M och ler. Wiiihooo säger jag, i´m väry happy.. tack snälla :) å då säger hon.. Tack snälla du, för att du vill vara kvar hos oss.. Aaaawwwww. har sagt det förr å säger det igen. LOVE MY WORKI! Snart dags för sweet ass-shakingtime med systeryster. Det beryktande omtaget som jag har nämnt tidigare.. well.. snart inte längre ett löst rykte så att säga.. Jag snorar o hostar.. ingen bra kombo. Men jag förnekar en stund till. Det är ju snart helg för bövelen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0