tid för reflektion..

Nu blir det djupt o lite mörker blandat med ljus. Flis o jag har varit på julfest med BCF. Barncancerföreningen alltså. Tillställningen hölls på CCC och ska jag lyfta och lovprisa följande evenemang så lyssna noga.. Maten: åh herregud va gott. Julbordet ALLAN med delikatesser i både varmt och kallt erbjöds i stora mängder. Efterrättsbordet: Lämnade nog ingen besviken. Saffranspannacotta, ostkaka, ris alá malta, dessertostar, kex och godisskålen from heaven. Gott. Väry gott! Sällskapet: Flis bästis Saga och hennes mamma Anna och många andra som vi lärt känna genom bcf. Himla trevligt sällskap till bords alltså o inte nog med det. Jag hade en väldans speciell bordsherre också..jojjomensan ingen mindre än mr JULTOMTEN himself (lite mystiskt och lite undercover men ändå) Jag skojar inte. Coolt tycker jag. Underhållningen: Herr o fru ANDEBY. BÄST helt enkelt. Flis modade till sig o ställde sig på scen o sjön "pepparkaksgubbar" med dom i en liten mic. Min lilla starkt lysande stjärna <3 Jag o många fler skuttade kring granen och tog i från tårna när vi sjöng om räven som raskar över isen o alla andra klassiker som betades av en efter en. Jättekul! Jag tycker det hör till det svenska kulturarvet att skutta kring granar och midsommarstångar. Det var det. Julbord, sällskap och underhållning. Nu blir det lite mörkare. Alla dessa fina barn och familjer som har en enda sak gemensamt i grund och botten är ju cancer. Cancerhelvetet som har gått som virvelvindar genom våra liv och lämnat sorg, frustration och förödelse bakom sig. Vi har ju insett att vi har annat gemensamt än cancer, men ändå. Det känns så sjukt och obeskrivligt fel att sitta o ha kul och trevligt på dessa träffar samtídigt som det faktiskt var en helt underbar eftermiddag. Känslorna är som vanligt i oordning efter dessa möten och träffar. Man blir påverkad och ödmjuk inför livet..återigen. Ni som läser.. jag har vädjat förrut och gör det igen. Skänk en peng till barncancerfonden..det gör gott i både själ och tanke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0