All-in

Jag har inte haft så mycket christmas spirit de senaste 2 åren. Kanske för att det ändå har varit mest fokus på smärtlindring och något sånär välmående för den allra minsta i lilla familjen. De stora i lilla familjen har bara varit o tagit dagen som den kommer och tja.. typ skete i allt annat. Förra året stod vi mitt i renovering dessutom. Dagen innan julafton var det sporadiskt klart kan man säga o en julkänsla befann sig aldrig. I år ser läget lite annolunda ut. Jag har nämnligen lovat den lilla att gå all-in för jul, dekoration, känsla och allt det dära som hör julen till som gemene man/kvinna kanske inte år varendaste år (om man inte är den perfekta housewifen då det vill säga..o levde på tidigt 1900-tal). Jag kan säga julmaten isn´t my table. Vi ska inte vara hemma på julafton o jag behöver inte stå för buffén ALLAN by myself. Men annars.. jo det tar sig. Lagom pyntat 2:a advent? check.. julstjärna o hyacint? check. Lussekatter o pepparkaka? check. Lagom nytänkade i julmusik men ändå traditionsenligt? Jajjamensan. Sean Banan o en klassisk "nu är det jul"skiva..check! Å idag..pepparkakshusbak inkl dekoration (el läs sätta ihop ett med färdiga delar men wtf.. det är ju ett pyssel deluxe, bränt socker..fy fan) Check och ja.. de döda sommarblommorna i ytterkrukorna är ett minne blott. Numera pryds de av tall-ris (och snart så) röda små rosetter :) Snart (läs om ett par dagar) ska det glöggas tänkte jag, men hembakta pepparkakor o ädelost :) Yes... En julmarknad inkl häst o vagntur har vi hunnit med också. Dömle. Så himla nice. Funderar lite på om det ska bakas lite julgodis till helgen. Det vore väl ngt va? Knäck,, Hallonkola och saffransskorpor.. jo man tackar! I år är det all-fucking-in som gäller och fröken Sara herself ska tom göra sig lite julfin på självaste julafton med tomteröd klänning och kanske en liten lock i håret.. All in.. det är ju det jag försöker säga..

Kommentarer
Postat av: Jossan

låter fantastiskt gumman <3

2011-12-06 @ 22:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0