åh fyttifan..

Jag är bra. Så in i bengen bra om jag ska vara ärlig. Why? Jo, för att jag har gett mig tusan på att jag ska få flyt o lite rutin på detta med löpningen. Jag kanske inbillar mig.. men idag var det tredje gången jag var ut. Har gett mig ut varannan dag hittills o det har varit skönt avkopplande o dretjobbigt. Jag springer en sträcka o kör Power walk o springer när jag hämtat andan efter en stund. För jag flåsar o ser ut som en tomat o låter som jag håller på att dö o de sista andetagen puffar ut ur min kropp. Men jag kämpar på för jag vill verkligen att det där lätta seget o gunget ska komma snart. Frågan är ju. Är det kul o springa? Kul o kul.. kanske inte. Men lite egentid med bra musik i öronen så är det skönt att komma ut o röra på sig (plus att ischiasen hålls i schack..)o man kan med gott samvete lägga sig i soffan o mysa med min fina lilla familj. The diet.. Jaduuu.. kan så här med facit i hand säga att jag vill ha min chokladbit varje då o det får jag. Pasta, bröd o ris.. well.. det är inte supergott, men när det gäller pedagogiska måltider med barnen, så vill jag visa mig som en förebild o smakar på allt. Vi tar ett steg i taget. Först tar vi motionen, för ni som känner mig väl vet att jag har jäkligt dålig karaktär o stor olust till det egentligen.Slutligen.. handen på hjärtat.. jag är lat o det är jobbigt att motionera (o äckligt att svettas tycker jag..) Men här är jag nu med träningsvärken from hell. Har ont in the röv-area, benen kommer kännas som blypeleare imorgon men samvetet är gott alla fall.. o gissa om jag ska njuta extra mkt av mina vänner Anders, Göran och Ove imorgon.. De ligger på kylning o väntar på mig, lite popcorn o fredagsmys :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0