sweet

Det är helg nu. Det känns i hela kroppen när man åker fr jobbet o hela kroppen går liksom in i en ny andning. Jag stänger alltid av radion i bilen när jag åker hem. Tystnad är underskattat. Jag befinner mig i en väldigt varierad ljudvolym under dagen. Ibland very high lekvolym, ibland skrik, tårar och illvrål och ibland.. bubblande barnskratt. Tystnad är skönt i de 20 min som det tar att åka hem genom staden. När jag kom hem så tog jag av strumpor o skor (för att avlägsna olidlig fotjuice..hehehe)gick ut på min altan o njuter av fågelkvitter och skogsbrus. Går av altanen o sticker ner mina fötter i en varm gräsmatta, i gräs som precis börjat växa o bli sommargrönt. Stannar upp en stund. Känner varma solstrålar mot mitt ansikte o njuter av stund av stillheten. En kvällsstund av kvalitetstid med min lilla familj innan det är läggdags för den lilla familjemedlemmen. Ovillkorlig kärlek..Många känslor kommer över mig när jag inser hur o var jag är idag. Det är många beslut som kan ångras, men det är ju det här som är livet. Ink alla dåliga beslut och motgångar, ilska, sorg och bakslag. Har vi inte upplevt fruktansvärd sorg och motgång så kan vi inte heller känna sann kärlek och livsglädje. Men det 'r vad jag tror. Sen är jag troende kristen. Handen på hjärtat, utan min tro så vet jag inte vart jag hade varit idag. Jag ska bekänna en sak om mig själv. Jag tänker mer med hjärtat än hjärnan. Jag kan vara naiv, Men jag tror på en god människa o att fela är mänskligt. Så, det är lite fredagsfilosofiserande hos mig. Kl är inte mkt men jag är trött o sliten efter den här veckan.. so over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0