när har lugnet lagt sig i huset

Nu ligger lilla Flis i min säng o sover gott. Det har varit en händelserik vecka för min flicka. Sjukhuset i måndags, tandläkare på tisdagen, kalas hos min kuss på onsdagen, sen kväll på sin förskola igår o idag frisör, cafémellis o middag på krp. Vi tokdäckade i soffan när vi kom hem o bara gottade oss åt att det är fredagkväll med chippa o en varsin godispåse. Riktigt mycket mys med kram o pussar. Nu när lugnet lagt sig i huset o Flisen ligger o sussar gott så finns det tid för eftertanke o refkektion. Känner att jag fått vara pedagog på riktigt denna vecka. Utmaningar som kräver sin person... Tja.. hej arbetslivet liksom. Men det känns bra med de val som jag gjort, bra samtal och underbar tid med barnen. Ser fram mot att det är helgen som står o bankar på ytterdörren. Hoppas det finns värme o sol i väderprognosen så vi kan vårstäda tomten o ställa fram utemöblerna på riktigt. Lite sugen på att plantera lite fint också. Vi får se vad det blir. Flis ska alla fall på kalas hos en pojke på gatan brevid oss. Alldels själv (för mammor var liksom inte välkomna?!). Mamman får helt enkelt ta tillfället i akt o städa lite. En fantastiskt kul(?!) syssla som kostar helt gratis.. (förrutom att det är sjuuuukt jävla tråkigt, men ändå) Nu: lite talang på tv.. sen blir det natten. Gud va gött o lägga sig med gott samvete. Brevid mitt hjärta.. hela natten låååång med sovmorgon tack ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0