försöker o försöker, men det går liksom inte...

Vad? Att fixa julkänsla. Varför? Därför jag bor i ett renoveringskaos. Fiii tusan. Jo, det blir bra när det blir klart. Men fatta, det är liksom inte bara ett rum som står i ruiner. Det är just nu 2 rum som är demolerade, å snart är det kökets skull. Sen kan jag ju berätta att det är slipdamm typ överrallt. Lådor överrallt, grejor överrallt. Idag har jag satt upp julgardiner. Å säg ngt som ska gå smidigt när jag är inblandad då. Bästa frua har sytt gardiner till mig. En superfin kappa, problem? Jomen den bästa sambon lyckades ge mig fel mått på tel när vi stod o klippte tyg så att gardinen är föööööööööör kort- det fattas en decimeter o ser förjäkligt ut. Lösning? Sätta den gardinen med lite rynt i Flis rum. Blev jämt gôrbra! Lösning i köket.. samma gardin som förra året. Funkar fiiiint. MEn nej, ingen julkänsla. Trots att huset luktar både pepparkakor o lussebullar. :( Ikväll ska jag göra mina goda saffransskorpor. Såå goda, jag lovar. Vi skulle varit o firat Flis kuss G idag. Men varningstecken om ev vinterkräksjuka kom på teleluren. Nono.. inget sånt i mitt liv just nu tack. Ska ju ut på vfu imorgon. Det är skyltsöndag idag. Kolla ut. Det är ju halvsnöstorm ute. Seriöst? Ut på stan i detta?? Typ nej va? Överlever vi ändå? Ehh ja! Julstatus julklappsinköp: Helt ok. Har några få kvar bara. Känns bra vill jag lova. Satt btw o kollade platsbanken igår. Det finns verkligen förskollärartjänster ute. Riktiga jobbtjänster. Vill jag söka.. JAJAJAJAJA!!!! Kan jag.. NEJNEJNEJNEJ. Jag vet att vårterminen kommer att innebära att jag är mer hemma med Flis än att vara till arbetsmarknadens förfogande. Det suger, men jag måste vara med Flis o finnas för Flis i första hand. Hoppas o ber att läget är mer stabilt ht 11 så man kan söka stabila jobb då. Men så länge.. En dag i taget helt enkelt. Inte mycket mer att göra än så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0