en som blev två

Sprutor alltså. Direktioner från Gbg o Drottning Silvias barn o ungdomssjukhus.. FLIS MÅSTE VACCINERA SIG!! Jaha. TjohoppfaddelittanlejHEJ! Eller inte. Flis är så sjukt spruträdd. Går liksom inte att beskriva med ord. Vi har haft en föreläsning om dövhet o hörselnedsättning hos barn o ungdomar idag. Jag har nog utvecklat en hörselnedsättning när jag varit med Flis till Sjukhuset o fått sprutor i ben o armar o stick med lancett i fingertopparna. Jag skojar inte. Hon skriker sååå sjukt högt. Dels av skräck o rädsla men också av smärta. Idag skrek hon mig rakt i vänster öra. Detta var kl 13.10 (ca) nu är kl 15,43 o det tjuter ff lite ljust i örat :( Nice. Dessutom, den überpedagogiska och förstående mamman tänkte såhär. OM jag också får ett stick i armen idag, så kan Flis hålla mig i handen, vi kan prata om det under tiden och hon får hjälpa mig med plåster o då kommer det gå mkt lättare för henne. BULL*FUCKING*SHIT säger vi åt den tanken. Vi konstaterar återigen. HON ÄR SPRUTRÄDD, PUNKT SLUT. Tänker låta bästa lekterapeuten arbeta vidare med spruträdslan.. Mamman tänker rädda den hörsel som är kvar o lämna lekarbetspedagogiskt arbetssätt till dem som bemästrar det. Det som väntar oss nu (efter vaccination) är influensaliknande tecken. Som om jag har tid med det? NEJ! dessutom vet väl alla vid detta laget vad en lite touch av feber betyder för Flis? INLÄGGNING på 12:an. Jomenjavisst. Ibland är livet bra skojigt va...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0