Bara hemma.. hela långa dagen.

Hoppas verkligen vi slipper åka till sjukhuset idag. H o Flis var ju där igår o kollade hennes blodvärden. Riktigt dåligt med trombocyter innebar en tranfusion innan de åkte hem. Yej, nu har hon inte blödit näsblod sen igår lunch :) Hb var inte så bra heller.. måste hålla koll på Flis allmäntillstånd, börjar hon bli blekfis igen så måste vi in o ta nya prover. Då kan det vara dags för en blodtransfusion också (hon fick en påse blod i fredags förra veckan, men hennes lilla kropp har gått illa åt när de pumpat i så mkt cellgifter den senaste tiden...). Idag är min studiegrupp ute på en förskola o har en språkstimulerande aktivitet med en barngrupp.. JAG VILL VARA MED!!! Men jag kan inte utsätta Flis för de bakterier o virus jag riskerar att ta med hem.. Får göra en språkstimulerande aktivitet med min lilla tjej här hemma istället. TIPS! Spelet Vem där? är riktigt bra för att stimulera språket och berättandet. Man får beskriva sin person och ställa frågor för att utesluta alla andra gubbar o gummor. RIktigt kul spel tycker både Flis o jag. Lite annat pluggeri ska väl också hinnas med tänkte jag. Det är lite saker som närmar sig inlämningsdagen...Jag känner ingen panik över skrivandet. Skriva är liksom min grej, skriver hellre än att prata. Så..för att skryta lite. Jag känner ingen panik, för det löser sig ju alltid på ngt sätt. Måste bara berätta att jag träffade riktigt härliga människor igår. Blir glad av männsikors värme o omtanke. <3

Kommentarer
Postat av: Mari M

Det var kul att se dig igår! Du ser så stark o trygg ut, mitt i allt som sker runt dig o jag beundrar dig verkligen. Kan som jag sa inte förstå hur du har det, det kan man inte om man inte varit där o kanske knappt då. Det ni o Flis går igenom är ofattbart, det SKA inte kunna hända...Tänker på er o tänder ofta ett extra Flis-ljus här hemma! Kramar till dig goa Sara!!

2010-03-04 @ 17:33:34
Postat av: Sara

Tack Mari.. det gav energi att träffa dig.. Saknar dig...kram

2010-03-05 @ 08:32:28
Postat av: Mari M

Du vet att du alltid är välkommen hos mig! Även om vi inte ses så ofta, det blev ju så när man läser olika inriktingar men jag finns här som din vän, glöm inte det! Kramkram!

2010-03-06 @ 11:33:47
Postat av: Anonym

Jag spelar gärna vem där!!! Like it!! hälsa underbara det!! Kommer gärna in !!Kramar o tack för blomman den var mkt uppskattad!! Lika söt som mina grannar !!! : )

2010-03-06 @ 20:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0