Ett djupt andetag o sen tar vi ett steg i taget

Måndag den 7/6 2010.. Behandlingsdag för lilla Flisfisen. Göra-ont-påse och uppstart av kortisonet. Känslor hos mig säger att vi tar ett steg i taget. Vi ska smärtstilla henne from ikväll eftersom effekten av göra-ont-påsen kommer tidigt imorgonbitti. Vi har mycket planerat denna vecka och jag vet även där kan det bli pannkaka av allt. Vi kör på dagsstatus, timstaus och här och nu status...Humörsvängningarna, smärtan och oron.. Det är sjukdomen som talar.. eller rättare sagt, biverkningar av mediciner som hon får. Men det är ändå svårt att tala om för henne (nu när hon är på sprudlande humör) att vi måste ta det lugnt o spara på våra krafter. Det kommer behövas inom en snar framtid. Det som inte blev idag var onkaspar-sprutan i benet. Yej och Nej.. Vi skjuter på eländet tills på fredag istället. Tjoho vilket fantastiskt underbart humör hon kommer att vara på då. Men tänk positivt nu.. Ett steg i taget, det behöver inte bli en lika jävlig vecka som sist vi fick den här mixen av mediciner. Andaaaaaaaaaas... Jag har förresten inte smält att jag är ledig nu. Inte ett uns av sommarjobb är inplanerat, bara vara och ta hand om min lilla smulis och göra underbart härliga saker NÄR (inte om.. vi har faktiskt många bra dagar) det är en bra dag. 2 veckors vfu på ingång för mammi in da house.. toklängtar och det ska bli så fantastiskt härligt att för 2 veckor göra det jag är menad för att arbeta med i resten av mitt liv.. Snacka liten försmak av det underbart goda som komma skall... YEJ på den liksom. Nu hojtar min lilla smulunge efter en skalad morot.. bäst att tillgodose lilla härskarinnans önskemål.. (Vansinnesutbrott klarar vi ju oss helst utan)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Du har läget fullständigt under kontroll gumman. Läget och tillvaron är kaos allt som oftast men det märks, du har stenkoll! Kämpa på! Kramar!

2010-06-07 @ 16:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0