Väder o vind

Ett inlägg om inget särskilt alltså. Det regnar som fan ute. Tittar man länge på regnet så kan man ju fundera på vart det kommer ifrån för just nu ser det ut o komma både upp o nedifrån på samma gång. Hur nu det är möjligt?! Jag dricker mitt em-kaffe and it´s soooo good. Mmmmm. Testa Löfbergs Lila Cresendo om du inte gjort det.. mumma! Fryser som grisen idag, sitter under min fleeceflit i soffan o huttrar lite lätt. Brr...en vän på fejjan skrev att det var tydpiskt midsommar väder idag. Det tyckte jag var lite kuligt. Sitter o drömmer mig bort till Gbg. Ska dit till veckan o det ska bli underbart. Vi ska träffa bästa Ballerina o P dessutom. Lovely! Å en o annan kanin på Liseberg...Kanske en såghaj på Universeum? Jag håller på att övertala mannen i huset om att vi ska åka till Strömstad på torsdag. Jag gillar verkligen västkusten o en båttur i kosterskärgården med sälsafari låter väl inte som en dum idé eller? Men då vill jag inte ha regn. Inge kul o åka på båtsafari om det är pissväder. Måste kolla lite väderprognoser. Håller på o tvättar dessutom. Måste ju se till att allt vi vill ha med är rent. VV.. still going stong.. el nåt. Jag försöker. Men jag suger, har noll motivation o intresse just nu. ÄLSKAR MAT! ÄLSKAR MITT VIN. Tips: Tre apor... TRY IT, LOVE IT! Tips rosé: Rosie.. ett tetravin.. men dra mig baklänges va gôtt det är..Fan, noll karaktär. Men det löser sig, jag är snygg o har kämpat som grisen hela våren. Tar nya tag när karaktären är åter. Flisen.. min lilla smulis. Jag har tänkt mycket på hennes sjukdom nu ett par dagar. Hur allt började, vad som har hänt (imorgon 9 månader), vad hon fått utstå, vilka krav som ställts på henne o på oss. Jag förstår fortfarande inte. Ibland räcker inte orden till. Idag är det så. På sjukhuset för 9 måndader sen kunde jag aldrig föreställa mig hur dagen efter benmärgsprovet skulle se ut. ALL..Akut lymfatisk leukemi. Blodcancer..Mitt barn..operation..cvk..Drottning Silvias barn o ungdomssjukhus..dagvård..12:an..samtal..oro...ångest..smärta..frustration..ilska.....sorg..glädje..hopp/förtvivlan..vänskap..TRO..BÖN..Å mitt i det här läser jag min lärarutbildning på KAU. Nej, ni förstår inte. Bara om du själv varit där mitt i helvetets gap så förstår du. Jag vill passa på o säga tack till alla er som burit mig på så många sätt. Idag är Felicia en pigg o glad tjej. Det är inte lätt att se hennes sjukdom (om man bortser cvk´n och det korta sköra håret). Det enda som sänker henne just nu är kortisontabletter o göra-ont-påsen. Därför passar vi på att göra hennes vardag så rolig o givande som möjligt. För när hon får kortison o onkovin har vi en ledsen, smärtfylld, orolig vecka framför oss. Mycket o tänka på.. mycket att bearbeta. Gunilla, vår kurator..vad skulle vi göra utan henne? Å den underbara personalen på lekterapin? Det är skönt att det finns eldsjälar.. det är ju bara så det är. Nu ska jag hänga upp min rena blöta tvätt på tork. Börja skriva en lista för vad vi ska ha med oss till veckan, höra av mig till Vickvire o sen bara vara lycklig över att jag har en fin familj. VÄRLDENS BÄSTA FÖRÄLDRAR INKL. PLUSFÖRÄLDRAR OCH SVÄRFÖRÄLDRAR.

Kommentarer
Postat av: sofie p

vi åker också till gbg på tisdag och ska till strömstad på torsdag vi kanske syns där då :-)

2010-07-25 @ 17:35:53
URL: http://fifi83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0