Underbara ungen min

Att jag har ett barn som är ngt utöver det vanliga..jotack det är jag väl medveten om. Mitt lilla hjärtegull är så otroligt medveten och språkligt begåvad, jordens charmtroll och har ett hjärta större än jag vet inte vad. Personalen på 12:an o dagvården älskar henne. Flis har charmat sig in i deras hjärtan o får vara med på både det ena och det andra. Igår när vi skulle åka hem, träffade hon syster Sara. Flis slängde sig runt halsen på henne o ordnade ett kramkalas <3 o syster Elisabeth som satt brevid fick sig minsann en bamsekram hon med. Hon vinkar glatt hejdå o säger ses snart. Min älskade lilla smulis har gjort sjukhusvärlden till en naturlig del av hennes nuvarande situation. Hon är inte rädd längre (jo för stick.. men vem är inte det då?). Jag tycker att vi får ett fantastiskt bemötande av alla dessa underbara människor som arbetar med barnen (mer av vissa, mindre av andra...) Eldsjälar är vad de är.. med stor kompetens o hjärta för vad de gör för våra sjuka små barn. Idag ska underbara ungen min o jag ha en mammi o Flis-dag. Vi ska åka o handla mat på Willys, shoppa en liten barnbad-pool, åka o vattna lite blommor hos de vi är husvakt åt o framförallt bara ta det lugnt. Sååå skönt o vara hemma igen. Stort tack till alla gulliga som hälsat på oss under veckan. Tack för att ni fick tiden att gå liiiiite fortare <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0