Träningsvärk..

Igår red jag för första gången då det har varit juluppehåll ett par veckor så de goa pållissarna fått en välbehövlig vila. Med mina nya ridbyxor på åkte jag ut till ridskolan. Rapport från ridhuset skvallrade om ca -7 grader (lite kyligt). Jag blev tilldelad underbara älskade Juvel. Han är min batteriladdare. Världens mest otroliga häst. Han kan vara så förutsägbar, men samtidigt göra helt tvärtom när man minst anar det... Det började ju bra när jag skulle sadla honom, lilla gubben ville INTE stå kvar i sin box o när jag öppnade hans dörr så gick han ut helt enkelt bara så där. Han är ju stor o stark så han struntade ju i att jag stod där jag stod o bara gick förbi mig o rakt in i en annan box. Det kunde ju finnas mat där. Juvel VÄGRADE att gå tillbaks till sin box så jag fick lite assistans av bästa ridlärare C. Väl ute i manegen hade vi så kul Juvel o jag. De första 30 min gick han som en prins.. Åh så duktig han var. Den sista kvarten.. Mja, mjo.. Hm.. Han har ett inbyggt stoppur lilla gubben o så fort hästen framför bryter av från galopp så gör ju han det också. Alltså direkt, plopp bara så där. Men vi testade lite olika varianter o jag arbetade järnet med mina skänklar å då jäklar vart det fart i pållen. Jag ÄLSKAR att rida.. Det är ett stort intresse, en glädje och befrielse. Så nöjd att jag tog beslutet att börja rida igen.. Just love it

Kommentarer
Postat av: Lotta

Tapper, tapprare, Sara!

2010-01-13 @ 14:12:23
Postat av: Jossan

Oh va härligt det låter. Saknar hästarna oxå :o)

Min lilla söta Cassy <3

2010-01-13 @ 22:49:12
URL: http://jossan-jossansblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0