ALL

Akut Lymfatisk Leukemi.. Cancer..Varje gång jag säger orden så gör det ont, det knyter sig i hjärtat o återigen blir det fruktansvärda sant. Varje gång jag träffar ngn som inte vet.. varje gång jag måste ta orden i min mun..Det blir en obehaglig situation o man vet inte vad man ska säga. Jag vet inte vad jag ska svara. Idag blev Flis inlagd på 12:an igen. Kl 8.30 åkte hon o vi ner till operation för sövning o för att ta benmärg+ att hon skulle få cellgifter i ryggmärgen.. Det var ledsamt idag med. Hon hade fått lugnande innan..men det gavs försent pga krångel med ordinationen. Så det vart mkt tårar.. igen, som alltid. H följde med in i opsalen idag. Jag står kvar utanför vid hennes tomma säng o tårarna bara rinner nedför min kind när jag säger "sov gott, smulis..jag älskar dig mest i hela världen..." Sen lämnar dom mig.. Flis ropar MAMMA!!! o jag kan inte göra ngt alls. Det kommer en sjuksköterska o klappar mig på axeln o säger.. " JAg förstår att det är jobbigt!?" Ja.. pipier jag fram, fast egentligen vill jag bara be henne fara o flyga åt helvete för hon kan omöjligt veta hur det känns om det inte är så att hon har varit i PRECIS samma situation själv vilket jag inte tror hon varit. Jag hör Flis vara ledsen..sen är det tyst o de har gått in på opsalen. Några min senare kommer H ut..utan Flis.. bara med kudden i handen. Tomt..Tyst..då sover hon.. men det gör så ont, tårarna rinner en stund till. Ca 1½ timme senare ringer de från uppvaket o säger att vi får komma ner till henne. Det dröjer yttligare 45 min innan hon vaknar upp o vi kan pusta ut för en liten stund. Som vanligt blir hon lite ledsen när hon inser vart hon är (gillar inte uppvaket el op...) o vill till rummet på direkten. Den lugnande medicinen hon fick på morgonen verkar för fullt. Flis är arg, otålig o irriterad. Hungrig o ledsen för att det gör ont i ryggen där de tagit benmärg o gjort en LP (i ryggmärgen). Det tar ett par timmar, hon sitter o plockar med mat men hon sover av o till och är helt slut. Sen kl 12 är monstermedicinen satt o tickar på förfullt. Fy fan.. fy helvetesjävla skitcancer...

Kommentarer
Postat av: Karin från Sjöglimten

Jag tänker på Er!

2010-01-11 @ 15:45:52
Postat av: Mari M

Finns inga ord för detta, känns som det inte kan finnas något så jävligt som det ni går igenom...jag inte inte förstå eller ens föreställa mig...tänker så på er o tänder ljus...jävla helvetes cancer

2010-01-11 @ 16:12:48
Postat av: Faster Maria

Styrkekramar från mig!

2010-01-11 @ 16:41:50
Postat av: M

<3<3<3

2010-01-11 @ 16:51:04
Postat av: Cathrin

Älskade vännen... Kan inte föreställa mig vad ni går igenom, önskar såå att det fanns nåt man kunde göra...

Har ett speciellt litet "Flisljus" som vi tänder varje kväll, försöker skicka lite stryka till er.

Stoora kramar!!!

2010-01-11 @ 17:25:48
Postat av: Sara O

EN MILJON OCH EN KRAMAR!!

2010-01-11 @ 17:41:24
URL: http://vaxlanda.blogg.se/
Postat av: Anonym

helvetes jävla förbannade cancer! inga ord är för fula för att beskriva flisans och ert helvete! älskar er. kram i massor

2010-01-11 @ 20:41:25
Postat av: Jeanette

Tänker på er och tänder ljus i kväll ... kram nettan

2010-01-11 @ 22:16:45
Postat av: Gumma

Åhhh lilla hjärtat. Jag finns här & om du orkar & vill så ring precis när du vill Gumma. Jag kan ringa dig imorgon när jag lämnat Oliwer på dagis. Älskar dig <3

2010-01-11 @ 23:06:22
URL: http://ankibenjaminsen.blogg.se/
Postat av: Gt & GB

Ja du Gt minn!! Som sagt det finns de som ojar sig över barn som är förkylda ja lite barnsjukdommar!! Hm de vet inte hur det känns att ha ett barn som kommer vara under medicinering i flera år!! Vad är en liten feber topp m snorig näsa!! Jo som sagt en fis i universum!!!! Varför fick hon inte ha sin kudde m sig under hela sövningen???????????!!!! Den kan ju faktiskt ligga i en påse!!!! brevid henne!!!! HMMMMM!!!!!! grr Många kramar GT

2010-01-12 @ 00:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0