Det bara snurrar runt

Jag har sagt till ALLA att jag inte tänker lägga ner ett ton energi och tankar på skolan detta läsår. Bara göra uppgifter och vara nöjd med det som jag skickar in. Eller inte. Jag kan inte. Jag tycker det här är för roligt och jag är ambitiös-det vet jag. Sitter med ett arbete som heter Barns matematiska vardag o jag gråter snart blod av det här. När jag inte sitter o skriver på det så tänker jag på det. Eller drömmer om det..MARDRÖM. Det här är tufft, jag får inte till det. Den där braiga slutklämmen, pricken över i fattas o jag vet inte hur jag ska få till det. Huvudet snurrar på axlarna, brist på sömn och absolut brist på arbetsro (vad nu det kan komma sig....*ironi*) gör mig ledsen och frustrerad. Arbetet är upphackat och jag har svårt att sätta mig ner o få den tid jag behöver för det här. Många andra uppgifter ligger som ett svart moln över mitt huvud..fältstudier..hur ska det gå till?? Herregud, jag kan inte ge mig ut i verksamheter när det ciruklerar sjukdomar av alla dess slag, kan inte dra med mig skit hem till Flis ju. Trött som fan helt ärligt. Hon vaknar tidigt, har alltid gjort kommer alltid att göra.. Jag är tokavundsjuk på alla som har fått barn som kan sova längre än till 6.30. Eller alla fall har vett att ligga kvar i sängen o se på barnis. Nej nej.. inte min smulis. Hon ska upp till tidernas fula och obekväma soffa (o 42 tums tv då..)Nervsammanbrott på g. Jag tar helgen nu. Jag orkar inte mer, jag är ledsen och behöver frisk luft.

Kommentarer
Postat av: mamma

du kommer att bli världens bästa f-lärare. så det så

kram

2010-02-05 @ 19:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0