Vad är det med jul som gör alla människor helt knasiga?

Å då menar jag inte på ett positivt sätt. Allt är så krystat och påklistrat på ngt sätt. Missförstå mig rätt nu. Jag och vi hade det trevligt igår. Vi åt så vi höll på att spricka, Flis fick ett överflöd med paket (gissa om hon var jämt liiiite lyrisk min lilla plutta?)o jag försökte in i det sista att anamma julfeelingen. Men i år kom den inte. Snopet va? Jag älskar att umgås med nära och kära, men jag är mer o mer anti jul o allt runt omkring den. DET mina vänner och bekanta ger mig rättså dåligt mammasamvete. Man vill ju ge sitt barn fantastiska upplevelser HELA jul, all förväntan som skall byggas upp inför D.day o grejer.. Som tur är har vi firat jul, där det firas jul ut i fingerspetsarna. Vi snackar hembakt julgodis i massssssor, granris över spiskransen i köket, stor välpyntad gran, marchaller, Julstjärnor här o var, julmusik, pynt... glögg o ett helt amazing julbord, lutfisk o sen jultårta med kaffe. Jul helt enkelt. Här hemma är det inte jul. Det är synd. Nästa år sa H att vi KANSKE kunde vara hemma.. Tänk om??? Jag lovar här o nu. Blir det så ska jag också ha ett riktigt extravagant superstajlat och smakfulllt pyntat hem. Men frågan kvarstår, vad är det med jul som gör alla människor helt knasiga?

Kommentarer
Postat av: Mari M

ja, det kan man undra ;-) Det är iaf skönt att det är sånt som du funderar på denna jul, jag minns förra året när mkt i livet var osäkert, upponer o du inte visste var ni ens skulle fira jul. Jag är lycklig när jag läser att ni i fam haft en skön jul med mys som hör sig till, stor kram till dig o din familj!!

2010-12-25 @ 20:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0