tjatmoster nr 1

Den bor jag ihop med. Mamma ditt, mamma datt, jag vill ha, jag vill inte, meeeeen maaaaaaaaaaaaammmmmmmaaaaaaaaaaaaaaa..... Huvudet håller på att sprängas o jag lär sova som en liten gris inatt. Tjat av alla dess former är det absolut det värsta jag vet. Idag har varit way to much, av allt. (Framförallt kyla, det är alldeles för kallt ute nu för min smak) TJATMOSTER HELT ENKELT. Men visst, vänder o virder jag lite på hennes humör, så tar jag ju en tjatdag ANYDAY bara vi slipper kortisonhelvetet. Idag har vi gjort: hämtat paket på ica (stoort paket med mycket julklappar i), vi har varit till kommunhuset o lämnat en viktig lapp, vi har varit på ikea (alldeles för många timmar för att det ska vara dels kul o dels hälsosamt tror jag), vi tog en sväng till Bergvik o köpte en julklänning på Pop till Flis. Sååå söt o hon fick välja själv, vi åkte hem en snabbis för att nästan bara vända i dörren. 16,00 var det dags för musiklek. Som om det är uppskattat. Det är ju bara såå bra. Gilla! Satt o pratade med J. Det går inte att beskriva va skönt det är o bara få vara lite vuxen en stund o släppa allt annat en liten stund. Tack, du förgyller mina onsdagseftermiddagar. Sen hem, laga mat-supergod kyckling i ugn med ris. Är fortfarande proppmätt o Flis åt 3 stora portioner. Skönt att det var mat som passade lilla damen idag. Hängt tvätt, plockat in ren tvätt o har tom hittat en julljusstake för riktiga ljus som brinner alltså. Julkänsla? Nej. Typ klar med paketen? Ja. Har bara några få kvar. 1 dec idag. 23 dagar kvar till julafon.. hoppas verkligen julkänslan infinner sig till dess.

Kommentarer
Postat av: Jessica J

Tack själv Sara! Detsamma! Det är viktigt att tanka lite vuxenenergi emellanåt! Jag hade ett helt annat tålamod när vi åkte hem.

2010-12-01 @ 22:55:22
URL: http://jessicawjohannesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0