FIGA

Nu ska jag berätta en sak för er blivande förskollärar och lärarkollegor som läser min blogg. FIGA is tha shiiiit. FIGA står för Förberedelse Introduktion Genomförande och Avslutande. Lägg upp er lektion/pass efter den här modellen o det kan ju inte gå fel. Jag har en sån sjukt bra första lektion idag. Det gick super o alla tiders. Jag blev faktiskt imponerad över mig själv o mina scills. Schesuuuuuuuuuuuus alltså. Jag är snart klar o ja, det känns som jag verkligen kommer fixa att vara ute som förskollärare på förskola o förskollärare i skola. Det är ju så fantastiskt kul, ÄLSKAR detta yrke. Fattar ni vilket privilegium det är att få arbeta med barn eller? Fantastiskt kul och givande. Firade min braiga lektion med käk på Opera. MMmmm. Å nu ett glas vin. Känns finemang detta. Helt ärligt alltså. Skulle verkligen kunna se mig själv som klasslärare i en f/etta såsmåningom :)

Kommentarer
Postat av: Mari M

FIGA, måste komma ihåg detta braiga ord! Visst är skolan underbar, har hoppat in o jobbat lite från F-klass till 5:an o jag gillar variationen så himla mkt! Härligt att snart vara klar, ska bara beta igenom X-arbetet först, vill mest ut o jobba men måsta tacka nej till vik för X-arbetet men sen i januari, då jobbar jag hur mkt som helst ;-) Kul att du trivs så bra stumpan! Kramis

2010-12-03 @ 21:01:01
Postat av: Frida

Bra tips tjejen!! kram

2010-12-04 @ 19:28:26
URL: http://fridasvardagochresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0