Riktigt kul o en spännande dag tillmötes

Hade em lektion igår. Bilderboksanalys av Godnatt Alfons Åberg (bla..) Vi diskuterade o fullkomligt plockade isär vissa böcker o hade den mest intressanta diskussionen någonsin. Jag var på superhumör när jag gick därifrån. Styrde kosan direkt mot bergvik- mission att hitta springskor. Hittade 2 par...men de passade gött på 2 olika sätt o ingen hjälp var nära tillhands heller :( (kanske för att jag puffade bort den trevliga killen som ville packa på mig ett par 3000 kr skor..*typ*) Sket helt enekelt i skorna. Ska ge mig upp på vinden för jag är helt övertygad om att jag faktiskt har ett par ok skor däruppe. Måste kika på det.. kanske kan spara en stor peng på det. Unnande MIG 3 nya toppar också.. Insikt: När man tappat 5 kg så har man gått ner 1 storlek!! NICEINICE. Tack till Frua som höll mig sällskap o fick mig att dra på smilbanden som så alltid förr. TOKFUSKADE med VV igår. Det sket sig någonstans vid lunch o sen dret jag i resten av dagen så jag unnade mig både en chokladbolll i skolan och en pecannötspaj med festis på bergvik. Idag är en ny dag. Idag ska det motioneras. Hoppas H kommer hem i skaplig tid så jag kan åka ut till Kilene en stund. Flis o jag ska åka till hennes förskola idag. De har lite valborgsfirande o vårstädning på gården med korvgrillning. Det ska bli sååå kul o komma dit nu när hon dels går lite bättre o humöret är lite mer stabilt. Det kommer bli tufft att träffa alla dessa människor som har en herrans massa frågor om Flis. Vi får se. Det är ju människor som alltid ger mig energi iofs...men det är tufft o prata om samma saker om o om igen. Annars då? Jag/vi lever i ett renoveringskaos. Det är hål i mina tak o väggar, provisoriska lösningar o massor av idéer (inte fr min sida kan tilläggas) Jag är på gränsen för att få psykbryt av allt hammrande, borrande, smuts, damm o oväsen.. Men som A-L-L-A säger..vilken tur att du har en händig karl.. o klassikern.. Tänk va fint det kommer bli när det är klart.. KLART? Nejnejnej.. så fungerar det liksom inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0