sköna lördag

Älskar lördagar, lediga lördagar, soliga lördagar..mmmm.. Ridlekis idag med skogspromenad på schemat. Varför ridhus när man kan rida ut i strålande solsken??? Åh, avundsjuk. Ville bara gå till hagen o hämta Largo o ge mig ut för en långtur i skogen. Idag hade Flis Comet. Comet var på bushumör o ville verkligen ut o gå. Min lilla Flis är så modig, hon sitter själv o travar idag travade de uppför en backe en rejält låååång bit. Ok, hon tyckte att Comet skumpade rejält, men han fick en bamsekram när de kom hem o innan hon satt av. Hon är så duktig. Ni anar inte vilken respekt och framförallt bra balans hon har. Hon lyssnar på Carolina och gör mig positivt förvånad varje lördag på ridlekis. När vi kom hem hade pappan i huset lagat mat o sen drog jag iväg till bergvik en sväng. Shoppade en snygg topp till mig som jag ska ha till mina finbyxor ikväll. En topp till Flis med askungen på och lite annat smått o gott. Nu är kl 16 o vi ska vara borta kl 19. 3 timmar alltså..Flis ligger o plaskar i badkaret o H sitter brevid. Jag kikar på lite hockey och ska hoppa in i duschen i pausen :) Magstatus..Mja, vi är ju inte kända vänner jag o min mage i vanliga fall. Nu, definitivt inte goda vänner, liiiite på gränsen till ovänner faktiskt. I think it hates me...Orsak 1: all jävla smärtstillande medicin jag trycker i mig hela dygnet. Orsak 2: Har ätit för mycket sött denna vecka också. Att man aldrig lär sig. Nu har jag alla fall fixat laktostabl inför kvällen, dä ä gött dä!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0