Överskolning

Flis ska ju börja på en annan avdelning till ht. Anledning..hon har växt ifrån småbarnsavdelningen o ska börja på en 3-5 avdelning i samma hus. Flis, som då har varit ledig sen jag hämtade henne på onsdagen förra veckan, och jag hade inte så stor koll på när detta skulle ske o fick då ett samtal från hennes avd tidigt imorse..el tidigt..mja, 08.00 var hon nog. Samtalet: Dagis: Ni är lediga idag. Hur mår ni? Jag: bra..fast Flisan är sliten o varm så vi har en lugn hemmadag. Dagis: Jaha, det är ju överskolning idag. Jag: Jaha.. det visste faktiskt inte jag. Dagis: Nej, Flis har ju varit ledig sen förra onsdagen o vi kom på alldels nyss att ni kunde faktiskt inte ha fått tagit del av denna infon. Kommer ni? Jag: Vet inte, tror inte det. Hon är ju varm o sliten. Dessutom önskar ni ju en feberfri dag innan barnet kommer tillbaks. Dagis: Vi gör ett undantag, det är bra om ni kommer idag. Kommer ni? Jag: Ska kolla o prata med smulan o se hur hon mår. Vi åkte dit. Flis tyckte det var annorlunda o spännande. Det vart bara en kortis idag, men imorgon är det en timme. Hon ska få vara hemma med mig imorgon med eftersom hon inte känner sig så pigg, så jag kör henne fram o tillbaks denna lilla timme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0