Funderingar en helt vanlig onsdag

Sitter här o mår gott. Har haft en riktigt bra dag. Först en sväng med Vickevire till Bergvik. Du är en fantastisk människa gumman o jag gillar dig skarpt..En riktigt bra vän. Åkte hem en snabbis o hann med mer än vad jag hann på 1½ timme efter jag lämnade Flis på dagis imorse.. Hämtade min älskling på dagis kl 14 o frågade om hon ville åka med till Ikea o strosa lite med mig. Det ville smulan så vi åkte direkt dit efter att jag hämtat henne. Vi parkerar bilen på familjeparkeringen, bra med plats o bra parkering helt enkelt. Alla parkeringar borde vara så. Vi parkerar o går ur. I bilen brevid är bakluckan öppen o en hundbur med STOR hund sitter o kikar ut i regnet. Ok..första tanken..Bra o gött med blöt bil- skyll dig själv säger jag. Andra tanken, varför ta med en hund om du ska in på ett storvaruhus o säkerligen vara borta en timme el två? Tanke tre.. ingen bilbarnstol.. får du verkligen stå på familjeparkeringen då?? Jaja.. många tankar.. o medans detta sker blir Flis mkt nyfiken på vad det är för hund som finns i bilen. Hon ställer sig på minst 3 meters avstånd (då jag har tjatat att inte klappa eller gå fram till hundar) o kikar lite på hunden i bilen. Hunden får ett PSYKBRYT o skäller så att hela bilen skakar. Flis blir skiträdd o hoppar 1 meter upp i luften o börjar storgråta. Lilla Flisfis kan vara så osäker o blyg i vissa situationer. Jag är rädd att det här sätter spår i henne, hon har pratat nonstop om det sen vi kom hem. Stackars liten. Jag är ju hundrädd o försöker göra allt för att inte visa henne det..men ja..vi får se vad som händer. Vi tog en sväng förbi gudmor o gudfar o tjatade lite. H hjälper M med lite takbyte på gargaget o är fortfarande där i detta nu. Skönt säger jag.. för nu ligger flis o sover gott gott gott i sin säng. Vi har haft en riktig mysdag o jag älskar att lägga henne på kvällarna..då kommmer det så mycket härliga ord och kommentarer från min älskling. Hon funderar på så mkt, frågar det hon vill veta och säger att hon älskar mig mest i hela världen..."som du älskar mig mest i hela världen mamma" säger hon då... Gullungen min. Väl hemma hällde jag upp ett iskallt vitt vin i ett vinglas o njöt av grillad kebab o ljummen potatissallad till middag. Hemlis..Äsch va fan.. jag är vuxen. Jag hällde upp ett glas till när smulan somnat. Å här sitter jag.. väntar spänt på först norska barnmorskorna och sen Greys. En helt förjäkla härlig dag börjar lida mot sitt slut.. Skönt på alla sätt. Imorgon är det student i Sunne som gäller- goa Emelie tar studenten från Natur..o vi önskar henne givetsvis all lycka <3 Nu ska jag krypa upp i ett soffhörn o dra filten över mig o njuta av mitt vinglas o snart..väldigt snart bra på tv.

Kommentarer
Postat av: Anki

Helt rätt Gumma att krypa upp i soffan med ett vinglas =) Hoppas stumpan inte blev allt för rädd nu skruttan för hundar. LOVE YOU!!!!!!!!!!

2009-06-10 @ 21:11:54
Postat av: Josefin

vilken härlig dag gums! du ska sa att det där inte kommer sätta spår i henne.. pussa lillan från mig o kraaaam på dig! miss you!

2009-06-11 @ 00:46:09
URL: http://josefinewedin.blogg.se/
Postat av: mamma

mycket is i eller hur?

2009-06-11 @ 13:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0