Ridlekis rocks

Jag är så otroligt glad att Flis o jag delar ett intresse..Vi älskar dessa underbara ponnysarna på Färjestad ridskola. Flis är så otroligt duktig. Hon lyssar på ridläraren och njuter av varje sekund på hästryggen. Hon började trava lite försiktigt förra lektionen, idag..travade hon allstå för andra gången i sitt liv o fixar det själv! Ok, jag håller i hästen o springer brevid, men hon håller i tygeln alldeles själv o fixar att hålla balansen utan problem. Min duktiga lilla tjej. Jag blev så otroligt stolt över henne idag när hon travade alldeles själv, hon är en riktig hästtjej o hon njuter verkligen av hästtiden i stallet. En riktigt riktigt bra ridlärare är det också, lyhörd och genomsnäll. Det här med att låta flis börja ridlekis är nog ett av mina bättre beslut EVER!! Sen att jag blir som barn på nytt när jag får pussa en mysvarm hästmule och kramas med en häst som lägger huvudet på min axel..ja. det är nästan så att jag kan börja gråta. Det är kärlek. Hästarna är väldigt lyhörda och jag tror att ger jag hästen beröm, ömhet och omtanke så kommer det löna sig i längden.. Behöver jag säga att jag vill ha en egen häst? Behöver jag säga att det kommer bli så NÄR jag är klar med utbildningen, har ett fast jobb, trygg ekonomi och flis är ett par år äldre..Tänk vilken otrolg lycka..DET är ett mål värt att fokusera på.

Kommentarer
Postat av: Sara O

Ja, sen kommer du babbla som jag när du har en egen. Det är som att ha ett barn (nästan). Man måste prata om det hela tiden för att få andra att försöka förstå glädjen! Min syster vill börja på ridlekis med Lilla Ekot.

2009-02-14 @ 17:11:17
URL: http://vaxlanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0