Prövning

Någon sa till mig för längesen att Gud ger dig så mycket som Han vet att du klarar av att hantera. Det här har jag gått och tänkt på en längre tid, ja tom innan Flis blev sjuk. Men nu känns det som jag prövas i allt jag gör. Jag förstår inte hur vissa människor måste få allt serverat på ett silverfat och glida igenom livet utan oro och bekymmer, medans andra får kämpa för att hålla näsan över vattnet. Personligen har jag hamnat någonstans mittemellan tror jag. Det finns många bra minnen i mitt liv, jag har många bra saker med mig. Men just nu känner jag mig prövad, jag känner mig utmanad och utlämnad. Svårt att förklara, men jag undrar bara..när vänder det egentligen..

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ni klrara det här, kampen blir lång och intensiv. Ni kommer ha med er detta hela livet och tro mig, ni kommer att bli starka ihop. Känns hopplöst och omöjligt just nu, det förstår vi alla. Men kämpa på för lillans skull, hon behöver er nu..tänker på er hela tiden..det är ok Sara att känns som du gör. Tycker du är ofattbart stark.

2009-12-15 @ 10:30:03
Postat av: Mari M

Hej gumman! Jag har inte en stark gudstro men jag tror på två saker o just det du skriver om att Gud ger så mkt som han vet att du kan hantera är den ena tron jag har. Jag har också en dikt som jag brukar tänka på när det är kämpigt i livet o det inte känns som det finns ett slut på smärtan:

"När du hamnar i en besvärlig situation och allting går emot dig,

tills det verkar som om du inte kan stå ut en minut längre,

ge då inte upp,

för det är just där och då som tidvattnet vänder"

Hoppas så att denna vändpunkt kommer snart för er! Styrkekramar!!

2009-12-15 @ 13:22:29
Postat av: mamma

barn väljer sina föräldrar...

2009-12-15 @ 16:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0