Julafton 2009

Flis var uppe med tuppen, kl 06 ville hon börja öppna paketen. Hon hade ett kvar i julkalendern o det lyckades vi hålla till 07.30. Upp o duscha o göra oss julfina, Morfar kom o åt julfrukost med oss o vi hade lite paketöppning till Flis stora förtjusning. Hon fick sååå fina grejer o är riktigt nöjd måste jag säga. Hon fick vila på soffan en stund så jag kunde plocka undan frukosten, svepte ihop en risgrynspudding efter morgonens tomtegröt. Vi började vår färd med ett stopp hos gudföräldrarna. Storkram o paketbyte. Vi åkte vidare mot Kronoparken o farmor o farfar med flera. Vi hade bestämt att bara vara där en kort stund. Flis är trött o sliten efter en tuff behandlingsvecka. Mycket mat, 3 tomtar o paket senare så är vi hemma. Paketöppning hemma som pricken över i o tja.. ska man sammanfatta det hela så har hon nog fått allt hon någonsin önskat sig. Typ. Hon avslutade kvällen med att stupa i sängen.. Trött, lycklig o längtar till att komma upp för att leka med allt det nya. Blir en hemmadag imorgon. Min lilla tjej är trött i kropp o själ..jag ser att biverkningar efter senaste medicinen är på väg.. Stackars liten.. Snart börjar ett par dagar rent helvete igen.. Men idag fick hon faktiskt vara 3 år, leka med sina kusiner, älskas av sina nära o kära, öppna paket, känna lycka, värme o kärlek.. Bara för ett par timmar en dag mitt i en värld som är långt utöver det begripliga...

Kommentarer
Postat av: mamma

är så glad för felicia och er skull att julaftonen blev SÅ bra! god fortsättning önskar jag er alla tre.

2009-12-24 @ 21:46:59
Postat av: Josefin

Så underbart å höra att ni haft en sån härlig dag :) Blir alldeles rörd.. God Jul vännen! <3 Kramar!

2009-12-24 @ 22:20:35
URL: http://josefinewedin.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Å så underbart att läsa och så skönt för flisan att få vara ibland er och hela familjen en riktigt god jul till er kram

2009-12-24 @ 23:54:47
Postat av: Charlotte Vivungi

Usch, blir tårögd av att läsa om er vidriga vardag =( Underbart att Flisan fått uppleva en härlig julafton som alla andra barn, men så oerhört sorgligt att det bara är som en låtsasdag i vad som annars är en rent helvetiskt levnadstid. Läser vad du skriver allt som oftast och ni är ofta i mina tankar även om vi inte känner varandra så jätteväl. Det ni går igenom, önskar man inte någon, någonsin.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att detta slutar väl men jag vet också att det är långt, långt kvar innan målsnöret ens är i sikte...

2009-12-25 @ 00:07:17
Postat av: Mari M

Underbart att läsa!! Vi var i Lövnäs kyrka igår när julrubban görs iordning, en jultradition som jag tycker är så fin o som mina barn fortfarande tycker om...även J som är 14...Jag är inte så religiös men stunden på julafton där betyder mkt för mig...o jag får chans att tänka på mina föräldrar o känner närhet till Gud. Igår när jag satt där tänkte jag lite extra på er förstås o hoppades få läsa ett inlägg som du nu har skrivit, att ni fått vara hemma o fått ha en skön jul.Du skrev att 2,5 år är långt o jag förstår att det måste kännas som en evighet men ni får ta en bit i taget, känna stöd o värme från oss som följer er kamp så kommer det gå vägen. Massor av julkramar o njut av de ljusglimtar som kommer så kanske inte svackorna blir lika djupa. Tankar på en juldagsmorgon...

2009-12-25 @ 09:48:09
Postat av: Linda

Hej!

Finns inte ord.... Såååå fantatiskt att ni får julafton såhär!!! GOD FORTSÄTTNING ÖNSKAR JAG ER. KRAAAAM!!!! <3

2009-12-25 @ 11:45:19
Postat av: Sara O

Är det verkligen så att vissa önskningar blir hörda!? Det känns så när jag får läsa att ni haft en så bra dag! Flis fick vara 3! Det är en lycka att få veta det <3

2009-12-25 @ 18:53:22
URL: http://vaxlanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0