Duktigaste tjejen

Vi har varit o träffat Flis nya tandläkare idag. Hon verkar helt underbar på alla sätt o vis. Vi satt o pratade innan det var dags att kika på tänderna och det var inga konstigheter. Jag (som HATAR tandläkaren på alla sätt o vis) skulle ha FLis i knät o sen skulle stolen göras om till en säng.. (hatar, hatar, hatar känslan att bli tippad bakåt med en lampa i nyllet). FLis var liksom inte riktigt med på den idén o blev ledsen vilket i sin tur leder till att man vägrar öppna munnen. Ok..(mammihjärtat slår fort o nervöst)vad göra nu? Bästa tandläkaren T tippar upp oss igen (tack o lov) så vi blir sittande o då öppnar Flis munnen o gapar som en krokodil. Tandläkare T tittar o räknar tänder utan krångligheter, ja..hon får tom titta på blåsorna flis har i sin mun (bierkningar av cytostatika). Gissa om jag blev stolt?! Ojojoj, du är så modig o duktig tjej, sa Barbro tandsköterska o Flis fick välja 2 saker ur duktig-lådan. Tandläkare T o jag pratar lite, jag säger att jag har tandläkarskräck..Ok, sa hon..Ska vi ha en inskolningsperiod för dig o Flis så tandläkaren inte är så skrämmande o farlig i fortsättningen, för hur det än är så kommer ni vara hos tandläkaren var tredje månad framöver. ..jahapp..Tandläkaren alltså.. *brr* Men ja. Vad kan vara bättre än en speciallisttandläkare (övertandläkare på kliniken) som är ûberpedagogisk när det gäller att handskas med barns (läs SARAS) rädsla? Ska det vara så ska det vara ordentligt. Punkt slut.. Saknar fortfarande H.N som var min barntandläkare i många år..men jag vågar inte ens gå till honom längre... Jag är så stolt över dig mamma sa lilla Flis när vi gick ut från tandläkaren.. hihihi hon VET verkligen att jag avskyr att vara hos tandläkaren..

Kommentarer
Postat av: mamma

vilket fantastiskt tandläkarbesök. va duktiga ni är båda två. härligt med underbar tandläkare också. och duktiga duktiga flisan. kör försiktigt och sms: när ni är framme är du snäll. älskar er

2009-12-01 @ 13:21:01
Postat av: Josefin

så duktiga ni är båda två, ni får hålla varandras händer! :) <3

2009-12-01 @ 13:46:26
URL: http://josefinewedin.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Jaa vilken underbar dotter du har och duktig oxå för tandläkaren nää får ilningar på ryggen . Vill bara sända en kram å att vi tänker på er kör försiktigt till götet och vi håller tummarna att det ska gå så smidigt och smärtan inte blir för olidlig många kramar nettan m fam

2009-12-02 @ 13:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0