82...0.9...0.3...

Nej, det är inte ett personnummer. Det är värden. Toppvärdet som de tog vid lunch igår var 82 (mängd Högdos Methrotrexate i blodet), andra provtagningen var det 0.9 o provet kl 06 imorse visade 0.3. Flis ska under 0.2 för att vi ska få åka hem..Inte långt kvar alltså, men allt kan hända o det kan dra ut på tiden. Jag håller tummar o tår för att vi ska få komma hem ikväll..men man vet aldrig. Jag kan bara hoppas o be en extra liten bön. Idag möttes jag av en riktigt ledsen liten tjej när jag kom till 12:an. Anledning..Hon hade fått onkaspar-sprutan i benet alldeles innan. Onkaspar=cellgifter. Jätteledsen, öm i benet, omtumlad o drogad. När hon piggnat till satt hon o pysslade med bästa B på lekterapin. Mammihjärtat blöder för Flis som måste utstå all behandling. 2½ år börjar kännas som en hel jävla evighet av smärta, obehag o oro/ångest..Lilla fina Flisen min..älskar dig mest i hela världen <3

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag hoppas och ber att flis värden ska gå ner så att ni kan få åka hem och försöka att mysa lite i jul. Vill önska er alla tre en trevlig jul trots allt elände men min tankar går oavbrutet till er!

2009-12-23 @ 14:53:30
Postat av: mamma

det gick det gick det gick!!!!!! duktigaste flisan. mormorskramar i massor

2009-12-23 @ 16:00:16
Postat av: Mari M

Hoppas att jag tolkar flis mormors inlägg rätt, ni har fått komma hem! Skönt för er o hoppas nu att det är lugnt med denna djävulska sjukdom under närmaste dagarna så att ni alla får mysa o ha det skönt. Önskar så att det fanns ngt jag kunde göra för att lindra men jag kan bara be o tänka på er...De goaste o varmaste julkramar till er!!

2009-12-23 @ 16:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0