Home sweet home

Borta bra, men hemma bäst. Ja..el? Jag fullkommligt älskar Göteborg. Staden, aktiviteterna, små mysiga fik och affärer. Närheten till hav...saltdoften. Människorna..Värmlänningar är ju trevliga sägs det..Men Göteborgare har glimten i ögat o alltid ett leende nära. Enda minus..jag gillar inte att köra bil i stan..Jag har aldrig kört bil i Gbg..men blir så nervös av att bara sitta brevid så jag vette tusan om jag skulle fixa det. Vanesak kanske? Förmodligen. Flytta till Gbg? Tanken är inte längre så skrämmande o avskräckande. Men jag har familj och skulle aldrig ta ett sånt beslut själv. Det är mkt att lämna här hemma.. Min bästa vän, min pappa o C, släkt och vänner. Utbildningen..extrajobbet...Mitt liv typ. Men jag älskar Gbg.. jag kommer snart tillbaks. Lovar!.............................................................................. Så.. vad har vi gjort under våra dagar? Shoppat och ätit gott. Flis har varit sååå duktig på alla sätt o vis. Hon har hållt sig nära oss, lyssnat och bilresorna har inte varit ngt krångel. Hon har tom sovit i bilen ibland!! Superskräll!!! Vi har sett och upplevt Universeum. Love it! Hajar, ormar, fiskar, fåglar, ödlor..Grodor *ryser*, kajmaner, pyrajor, spindlar, rockor, apor o vandrande pinnar.. Finns mkt mkt o se. Lek o bus på puls..o utforska rymden i kalejdo.. Sovuirnershopping..Sandhajen Herman fick följa med oss hem därifrån............................................................................ Liseberg..Ja, vad ska man säga om Nordens största nöjespark? SKITKUL!!! Flis har åkt en massa karuseller, spelat på chokladhjul, vinst-varje-gång-hjul, kramat Lisebergskaninen flera ggr :) Ätit pomcorn...(popcorn),glass och pizzaslize. Köandet var värst.. Men vad gör man.. Strålande solsken garanterar ju rättså mkt folk i parken. Men det gör liksom inget. Liiiite mkt barnvagnar bara. Liiiite förmkt stressande föräldrar som inte har koll på sina barn. Men i stort sett. Hur bra som helst!!!......................................................Vi har promenerat, det har varit så underbart väder.. varför sätta sig på en varm buss el spårvagn? Nej.. här går vi! Flis i vagnen o ibland gående. Så stolt över min lilla prinsessa <3....................................................................... När vi hade checkat ut på torsdagen så styrde vi kosan mot Freeport i Kungsbacka. En outlet med smått o gott för alla plånbokar. Macdonaldslunch o lite lekparksbus innan vi åkte vidare mot...BORÅS DJURPARK! Wow..jag säger bara det. WOW.. har ni inte varit där.. åk då dit. Ni blir inte besvikna. Det finns både exotiska djur och djur som vi har i Sverige. En dinosauriepark som var skitcool, en massa skoj för barnen mellan djuren. Glass och mys i många timmar må ni tro. Flis hade så kul. Det var spännande att se giraffbebisen och elefantbebisen.. Söööta som socker må ni tro. Häftiga apor som var riktigt busiga. Skogen konung Älgen..vilken vacker varelse. Fast dagens höjdpunkt var..SMULAN!! En 20-årig liten ponny som Flis fick rida på. Ojojoj... det är tur att ridningen drar igång snart.. hon älskar det så mkt. Hon var lyrisk efter hon hoppade av.. o började genast prata om Idol o Henna.. ponnysarna på FÄRK. Det fanns även småkaniner.. tänk att det minsta djuret i parken kan locka såå mkt. Små söta kaninbebisar fanns det också.. o gissa om det lyste i hennes ögon.. Ojojoj riktig kärlek till djur har hon verkligen lilla godingen. Det är definitivt efter mig! Ett litet tyglejon fick följa med oss hem från djurparken..Flis älskar honom.. precis som hon älskar alla sina gossisar............................................................. Vi styrde kosan hemåt runt 18-tiden o efter en färd i mellanSverige o drygt 3 timmar senare var vi hemma igen. Flis uppskattade inte riktigt hem ljuva hem.. utan ville hellre tillbaks till vårt hotellrum........................................... En riktigt skön semester, så välbehövlig och balsam för våra själar. Sol, värme och bara glada miner. God (för det mesta) mat och bäst sällskap. Har lite semester kvar innan allvaret drar igång.. får se om det blir ngn mer roadtripp. *Hoppas*

Kommentarer
Postat av: mamma

välkomna hem

2009-08-07 @ 08:27:42
Postat av: Sara O

Så glad jag blir av att läsa din blogg! Underbart att få sånna dagar innan skolan drar igång med allvaret igen ;) Gissa vem som ska ut och rida och ta med sig picknick idag till solen!!

2009-08-07 @ 09:58:02
URL: http://vaxlanda.blogg.se/
Postat av: Madde

Hej Hej. Ramlade in här och läste din blogg. Skönt med ledigt innan skolan drar igång. Läste även om dina funderingar att flytta till GBG, jag har även tänkt den tanke flera gånger. Ännu mer nu under sommaren. Men sen har man ju utbildningen.. Men jag och min bästa kompis fick erbjudande om en lägenhet 2a 3800 i hyra.. Annars kan det vara problem med bostad. Jag är så sugen så det är inte sant. Vi har pratar om det, och pratat.. Men jag har ju "bara" i år kvar, sen kan man ju alltid pröva sina vingar.. Men det spörs helt enkelt :) Men jag förstår dig göteborg är så underbart.. jag älskart..

2009-08-07 @ 10:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0