Samtala med barn

Alltså inte bara prata med dem o fråga hur de mår o vad de tycker om att leka med osv. Utan verkligen samtala med dem, att få höra en förklaring ur ett barns mun är roligt, intressant och framförallt otroligt stimulerande. Allt behöver inte vara så komplicerat o svårt. Idag har jag haft några sådana samtal och det lyfter min dag. Jag har fått kramar och kärlek i massor och tänk vad glad ett barn blir om man sätter sig ner på deras nivå o tillägnar 200% till att höra på dem, leka med dem och uppmuntra dem. Jag LÄNGTAR tillbaks till min praktikplats varje dag som jag går därifrån. LOVE IT! Sen att samtala med mitt eget barn..jag pratar med henne flera ggr om dagen. Alltså verkligen pratar. Därför vet jag vad som händer i hennes liv när hon inte är nära mig. Hon pratar mycket o gärna lilla Flisen. Jag kommer alltid att ha tid o prata med henne, det ger mig en trygghet och henne en bekräftelse att hon är sedd o hörd av mig. Lilla smulisen.. tack för att du lär mig så mycket. Älskar dig mest i hela världen lilla hjärtegullet mitt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0