Överraskningarnas dag

Vilken dag! Flis fick följa med mig till KAU för att lämna in en uppgift. Vi tog en mysfika och sprang på först en påskkärring till Flis stora förtjusning, sen kom Sara (en tjej som gör vfu på Flis avdelning på förskolan) till smulis stora förtjusning och sen kom Sara (Bästa Arvika-Sara och det var gôtt med lite vuxensällskap en stund). Hoppas att allt löser sig till det bättre gumman. Tänker på dig. Vi åkte vidare mot skåre o ilanda köpcenter för att kolla "springskor" till smulis idag. Hon fick välja mellan 3 par skor och valde ett par vit/röda skor med kardborreband och snörning. Jättefina o ett riktigt bra pris. När jag skulle betala ville smulan inte riktigt lämna ifrån sig de nyfunna skorna och den goa personalen kom på en briljant idé. MUTNING!! Jajjamensan.. Flis fick ett litet Flick-kitt med armband, liten docka, hårspännen och en liten ram. JAAA!! Seger.. Betalningen gick utan problem och därför kunde vi gå in en sväng i klädaffären också. Där inne hittar jag en vårjacka till smulan. En lila med lite foder och vindtät. 249 kr..som hittat!! Den tar vi. Åker hemåt efter shoppingen och äter lite mat. Går o vilar en stund o sen kommer H o väcker mig.."Pssst..kom ut o se vem som är här.." Öh..va? Här, nu? Vem? Jojjomensan, i min hall står min faster Maria! Med ett påskägg till Flis. Tack snälla vad gulligt av dig att komma ut bara sådär. Mer sånt tycker jag :) Faster hann knappt åka så gick jag ut o pysslade iordning påskriset som står på furstukvisten i en kruka. Påskliljor, ris och fjädrar. Det blev himla bra faktiskt. Ska fota det o lägga ut som GLAD PÅSK hälsning här lite senare. Telefonen ringer..VICKEVIRE!! Klart du ska komma hit på en fika kompis! Vickevire kom med en tårta :) du vet att du gumman...mmmm me like alot. Å ja just det ja.. mindre kul newz.. T.S..hell noooooo hur i hela friden ska det här gå till? KL är nu strax efter 16. H o Flis håller på o grejar med bilbarnstolen. Den ska flyttas över till den andra bilen..Golfen är snart ett minne blott :( Jag börjar bli hungrig o idag vill jag ha ngt riktigt smarrigt...typ kladdig kebab el pizza.. Mmm...Ngt gött ska man ju ha när det är helg. Jobbar imorgon. Det känns faktiskt lite sisådär. Har itne jobbat på aslänge nu, men jag har ju haft så jävla ont i ryggen (på ren svenska) och har inte orkat med mig själv ens. Får se hur jag mår efter morgondagens kvällspass. Många tunga lyft är det och mycket spring på hårt underlag...Har lite onda aningar.. Men det är storhelg så det är bara o bita ihop 2 pass o sen kanske vara ledig resten av april..Maybee.. Om en timme börjar det festligheter på torget i stan. FBK TOG GULD IGÅR OCH SKA FIRAS DÄREFTER!!! 17.30 kommer mästarna in på scenen o det kommer bli ett hejdundrande kalajs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0