It feels soooo good

Jag kliver in i pedagogrollen o där stannar jag. Hade med gruppen ut i skogen idag tillsammans med 2 vikarier..ME=ansvaret (ok, kanske inte ska vara så men barnen kände sig tryggast med mig så vad göra?)Jag hade fixat en superbra observationsövning på skräp-plockartema. Det fungerade så bra o upplägget blev så mycket bättre än vad jag hade kunnat föreställa mig. Superkul att gulliga Sandra dokumenterade också. Kul att ha bilderna för eget bruk o minnen. Allt jag gör dokumenterar jag på ett sätt el ett annat. Det är ett bra sätt att komma ihåg vad man gjort o när. Man lär sig ju på sina misstag o sina lyckade uppdrag. Magen har spökat rejält med mig idag. Dumma mage..vad är det för fel egentligen? Blir bara så less att ha så ont så man mest blir sittande hela dagen. Tur är då att gulligaste barnen kommer o kryper upp i knät på mig o kramas lääääänge. Då gör det onda inte så ont längre..ungefär som när vuxna blåser där det gör ont o sätter på ett plåster..Tack mina gullungar <3 Tog med Flisen o handlade lite förrut efter jobbet. Min duktigaste lilla tjej som är så ordningsam o hjälper så gärna till med det mesta. Hon drog korgen idag o hjälpte till att lägga saker i korgen. Som tack för hjälpen fick hon ett pkt med lakritspuck..4 för 40 kr..jaja..bättre o billigare än att köpa dem styckvis alla fall. Köpte jordgubbar också..o vaniljvisp till min familj som efterrätt idag. Mmm Kasslergryta med nudlar o en smarrig efterrätt. Inga fel vill jag lova. Jag firade ju att det hade gått så bra idag o för att min familj behöver en söt omtanke ibland. Nu är det kvällen o jag ska bänka mig framför tv´n en stund innan det är dags att lägga sig. Jobbar nu..är alltså mer trött än vanligtsvis. Tjatar på sambon om nya sängar..såå jälva less på att vakna med nackspärr var o varannan dag. Ja just det...appropå det. Söndagkväll fick H massera bort en nackspärr o han fick verkligen bort den! Å på köpet kom ett illamående utan dess like. 00,53 var jag tvungen att kila upp på toa o kräkas en gång. Snacka pm att jag har varit spänd eller?? Helt sjukt, men tusen tack för hjälpen älskling. Nu väntar jag på att pappa ska ringa ang morgondagen..håller nämligen på att charmar till mig en middag för mig o Flis då..*håller alla tummar o tår*

Kommentarer
Postat av: Josefin

skulle helt klart vilja ha dig som dagisfrööööken! :D världens bästa!!!

2009-04-22 @ 21:23:59
URL: http://josefinewedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0