Stimulerande fm

Jag har hunnit med lite ärenden på fm. Bilverkstan kommer bli en dyrbar historia så för att dränka mina sorger o kommande hål i plånkan så åkte jag o unnade mig en ny mascara (Flis har ju demolerat min förra dyra så nu blev det en billigare variant IFALL det händer igen...)Köpte även en långkofta till MIG SJÄLV! Det du ballerina!! Det blev även barnbestick till smulis också o lite mat, men annars skötte jag mig fint. Så det vankas ett stort hål i plånkan..hahaha nu man ju säga att det blev pyspunka hehehe. I´m so funny... Har petat i mig korvstroganoff o ris (mmm ris...tänker på dig nu kära moder)o borccoli. Det är inte en av mina favoriter att värma en stenfrusen matlåda o äta till lunch. Helst nylagad-lagom varm mat ska det vara. Ikväll blir det spaghetti o köttfärssås..Ja, vet..brist på fanatsi men det är en av flis favoriter så why not. Lite smaskiga grönisar till det och mjölk. Hahaha appropå det, när jag var o handlade förrut så stod det 2 damer o skulle bjuda på det ena o andra. MJÖLKPRODUKTER alltså. Smaksatt creme fraiche, youghurt, mjölkdrycker osv. Jag sa, Nej tack! när jag gick förbi o då kom en dam efter mig.. "Det är gott, se så smaka lite!" Nej, tack det är bra ändå, sa jag. "Det är spännande nyheter från mejeriet",sa hon. JAG ÄR LAKTOSINTOLERANT (kärring det sa jag inte men nästan..)JAG KAN INTE!! "Åhå...näää men lilla vän vad synd om dig. Jaaaa, vill du ha 2 vykort med en kossa på så du inte känner dig utanför?! VA??? VART FAN TROR DU MIN MJÖLK KOMMER FRÅN?? EN GNU ELLER??? åh dumma människor finns det gott om. Å dessutom var det 2 fulmänniskor gumma..Blir så less. Det var min stimulerade fm. Nu ska jag hänga en tvätt o sen faktiskt läsa en urjobbig bok. Me and Eisner...inte en bra kombination. Jag förstår inte. Jobbigt att översätta och få in ett sammanhang som Lisa sa. I hear you. Spännande med ett litteraturseminarie på detta. Vad ska man säga liksom? Eh..bra bok? Bra för estetiskt lärande? Intressant att återkoppla till vår kommande lärarkarriär? Äh.. det blir vad det blir. Nu ska jag sätta igång, detta går ju inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0