Ordbajseri på hög nivå.

Fråga. Vad gör man när man har litteraturseminarium på en bok som man inte läst helt o hållet? Eh..ett enda svar är ORDBAJSERI. Magister Sandelin myntade uttrycket (alla fall första gången för mina öron) och innebär att prata för pratandes skull o försök alla fall att få med ngt som står i boken (det du faktiskt har läst). Hm, Fia har ju myntat ett annat coolt uttryck. FAKE IT UNTIL YOU MAKE IT. Hahaha, du skulle sett mig idag gumman ;) Mer då? Jag åt en matlåda som jag köpte i gläntan. Nudelwok med kött? Mycket tveksamt o jag sa faktiskt till vickevire att om det börjar röra sig i röran så skriker jag rakt ut! Nej, det var inte gott. H ska hämta Flis idag på dagis. Men jag åkte ändå inte o handlade trots att pengen låg så fint i plånkan :) HAr insett att den pengen kommer sponsra en ny snygg jacka/kavaj till moi. Svart med snygg skärning. ME LIKE! Kan bli ett köp imorgon om vi har inläsningsdag el onsdag kanske :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0