Intressant upplevelse

Det är inte ett av mina största intressen kanske, men mat måste man ju handla titt som tätt. Har läst någonstans att storhandling är faktiskt inte så värst ekonomiskt då risken är stor att man får slänga mycket av det man köpt eftersom det snabbt går ut ur datum el ruttnar. Så..jag säger inte att mitt heltokiga alternativ att handla titt som tätt är värstans bra heller. Men jag försöker planera inköpen så man bara behöver kompletteringshandla ibland. Det var ju absolut inte det som jag skulle skriva om, me love my blogg. Det bara kommer av sig själv..ord efter ord som bildar meningar som i sin tur leder till något helt annat än det jag tänkte skriva om. Ja, sån är ju jag som ni vet..pratar gärna o mycket om allt o inget :) Det jag skulle säga om min intressanta upplevelse i affären var bara den att det är sjukt kul o ha med Flisiris. Vilken stjärna man har producerat o tryckt fram! Så här blev det idag. Tittar man inte efter riktigt noga så kan det bli så att Flisen stoppar ner saker i kundvagnen som inte riktigt står på listan. Nu shoppar jag utan lista..men ni förstår snart vad jag menar. Jag, ansvarig vuxen står o jämför priser på varor i hyllorna. Flis, springer runt o kollar läget. "kolla mamma, vilken fiiiiin!!!" Mmm säger jag utan att titta. Lektion nr 1 i affären, titta alltid på barnet när det pratar, för annars kan det hamna saker i vagen som inte riktigt hör hemma där. I detta fallet en ljusblå/lila glittrig ögonskugga. Jag kommer fram helt ovetande till kassan o flis lägger upp på bandet. Men, vad är det där? "den är fin mamma." Eh..mja..näh..Hm. Varsågod snälla tanten i kassan, vi behöver itne den. Tanten tog mot den utan klagomål. Så, som sagt..det är alltid kul o ha med Flis..mammis lilla showare :) Just det, vi åkte till lilla mataffären också. Min mage kräver ju sin egna lilla special..Så 108 kr för 1 liter mjölk, 2 dl grädde, vaniljyoughurt, matlagningsgrädde, creme fraische och micropopcorn (till fredagsmyset)!!! Allt utom popcornen är laktosfria produkter o vansinnigt dyra. Dåligt att man inte bara ska må dåligt om man inte köper produkterna, man mår ju dåligt över att det är så förbannat dyrt också! DÅLIGT AFFÄRERNA!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0