heeeeela dagen

Det har varit flis o jag heeela dagen. Bortsett från de knappt 2 timmarna som H hade smulis imorse.. Annars, mammi o flis i vått o torrt, glädje o konflikter.. Idag vete fan vad som har varit med henne. Frisk förmodligen. Vi var till bergvik på fm o köpte en superfin scarf till min faster K. Sen tog vi en fika o hon skötte sig exemplariskt. Efter det tog något underligt väsen över min lilla smulis kropp. Inne på leksaksagffären brakade helvetet lös. Eller nja inte så illa då. Vad hittar hon där? ETT TRUMSET..Please..why.. Ok så här är det. En gubbe som jobbar där (är säkert inte över 25, men en gubbig attityd) kom fram till mig när flis brakade loss på trumsetet.."hon måste sluta..det för väsen o stör de andra kunderna.." Eh..va? Varför sätter ni fram ett trumset då? i barnvänlig nivå? Fint sa jag o skulle gå därifrån. Det ville inte flis. Inte ett endaste dugg..allt skulle provas o lekas lite med först. Tillslut orkar inte mamma mer o sätter flis i vagnen. Flis SKRIKER hela vägen ut till bilen. Åh maaaan... Hemma så äter vi o tar lite ananas till efterrätt. Mums. GÅr o lägger oss i min säng o slocknar på 2 blå. Det är då man bara ligger o tittar på den fridfulla lilla varelsen brevid mig o hör hennes tunga andetag o hon är bara så vacker.. Hon kom upp själv efter nästan 2 timmar.. Skönt för lilla <3 Sen bar det iväg på kalas hos min faster K med fam. Jättetrevligt som vanligt. God mat o sällskap. Pajer, sallad, brie och tårta..Bara supernice. Tom flis åt litegrann. Sen var det kört att sitta still. 5-6 ggr sprang hon ut med olika sällskap för att klappa mimmi-kanin. Sprang runt runt som en duracellkanin (FLIS ALLTSÅ INTE KANINEN..) slog i dörrar, upp o ner för trappan, smulade sönder frigolit, målade i Emmis skolblock (med tillåtelse), gjorde kullerbyttor o hoppade i min famn från andra trappsteget i trappen...Tillslut sa jag Nej, örkar inge mer..Nu tackar vi för oss o åker hem. Thanks alot! Fick ytterkläderna på en supersprallig flis med nerverna någonstans utanpå kroppen. Shit. Kom hem tillslut, vi bänkade oss i en varsin soffa, flis med välling o jag med en kopp te. För en timme sen började jag göra henne iordning för natten..å vilken trött smulis..riktigt tröttgrinig och ledsen. Ville ju se mera Nicke ju. La henne i sängen o gissa en som somnade på 2 blå? Jag ligger i soffan och kollar på mitt lördagsnöje DANSBANDSKAMPEN. FAn vad jag saknar att bugga ibland. ME like it (ibland). H har lyst med sin frånvaro heeeeela dagen. Kul! Jag ska se på mitt program ja o sen går jag o lägger mig. Ska jobba imorgon på 22:an så jag skiter i att vara kul sällskap ikväll..varken flis el jag har ju fått sällskap under dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0