tjohopp!

I have the time of my life..and i never felt this way before..i swear..you know it´s true.. and it´s all beacause of..VFU!!!
Fan, jag har det så bra, jag är lycklig, lyrisk och känner att jag är så rätt.
Jag som letat så länge. Det känns bra, bra ända in i benet. Jag känner mig välkommen, tar initiativ med barnen, ser att barnen är nyfikna på mig och jag får äntligen läsa sagor... JAg läser självklart mycket för flis med, men det är inte samma sak. Flis o jag mysläser o tittar tillsammans o hon verkligen känner boken med mig. Barnen på avd lyssnar på mig, tittar på mitt kroppsspråk och hör mina olika tonlägen. Dom tar in så mycket och är verkligen intresserade av vad som händer i sagan vi läser. Åh..det här är balsam för själen. Det är det här jag är menad att göra.

I helgen ska jag o flis åka till mormor i Örebro. Ska bli himla trevligt får jag säga. Det var en impulsidé som blev till handling på mindre än 5 minuter.
Sånt gillar jag. Impulsitet och genomförande. Det är bra.

Ska åka en sväng till farmor o farfar imorgon o hälsa på. 7 sorters kakor fram o kaffe...hm. Inte bra för mig. Jag är ju ute o promenerar 3 ggr i veckan nu, men kakor=dödssynd. Jag pallar inte det. Unnade mig själv en choklad idag, smakade inte alls bra o jag börjar starkt misstänka att jag bara gillar riktigt mörk choklad numera (o kakor med klet givetsvis.)
Vägning.. nja. Känner mig inte upplagd men på fredag smäller det. Då är det 3 veckor sedan jag vägde mig. Eller är det fyra? Pinsamt som bara busen...kanske behöver en väckarklocka. Har jag gått upp så kan jag nog inte skylla på att jag bygger muskler heller.. stavpromenad gör mig inte till en bodybuilder direkt. Ta tjuren vid hornen o det vågen visar på fredag är sant o ett faktum.

Flis kissade på toa ikväll igen. 2 ggr tom!! Mammis lilla tjej som är så otroligt duktig. Herregud, i den takten hon utvecklas så kommer hon vara tonåring i sättet när det är dags för 6-års verksamheten...SHIT!!!
hepp på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0