jobba helg

Är inte höjdpunkten i mitt liv. Det är inte kul o jobba nör dom flesta kan sova ett par timma till o veta att de har hela helgen att vila upp sig på. Fördelen är (om det finns ngn dvs) är obtillägget o att jag inte har möjlighet att jobba under veckodagarna så det är mitt enda alternativ till extra inkomst.
Det är så efter 10 år inom vården, helg o storhelger om vartannat. Jag har tröttnat och det är delvis skälet till omskolning av mig o yrkesinriktning.

Fast 22:an rocks ändå. Gillar läget där, en trevlig gemytlig avdelning med så härlig personal.
Är glad att jag har möjlighet att få jobba extra.

Idag började dagen 06,20 av att liten Flis ligger o kvittar lite i sin säng o pratar med gosedjuren omkring sig. Jag går upp 06,50. Jag är trött nu, ingen sovmorgon idag, imorgon eller övermorgon...Har inläsningsdag på tisdag. Kanske lägger mig en timme efter att jag lämnat flis på dagis. Hoppas hon inte blir sjuk under morgondagen. Förkylningen har tagit omtag (älskar alla snoriga dagisungar...) och busan har en ständig 11:a över läppen. Jag kan bara göra det en mammi gör bäst o försöka hålla henne frisk o kry, men hur lätt är det alla gånger?

Gumma o H har partyparty idag. Det är jobbigt som fan gumma och ett ständigt dilemma att ha det så här (du-vet-vad). Men jag älskar er o vi har alltid skoj när vi väl ses.

Hm.. jag fick backa för en shoppingtur med Evelina imorgon pga jobb. Det suger ju lite. En hel del faktiskt om jag ska vara ärlig. Måste ta en tur snart ändå gumman.

Lilla "nya" bärbara datorn ska på sin första reparation till veckan, inte bra att bli utslängd titt som tätt från olika program el nätet. Suck...Vill ju bara ha en liten nätt dator som fungerar o gillar mig liksom. Min dator är inte mycket av ovanstående tyvärr. Inte liten, fungerar lite si så där och gillar difinitivt INTE mig. :(

ha en trevlig kväll där ute...

Kommentarer
Postat av: Evelina

Självklart så får vi ta en shoppingtripp tillsammans också! Just pick a day, any day :-)
KRAM!

2008-01-27 @ 09:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0