värdefullt

Igår bestämde jag mig för att flis o jag skule ta en mysmorgon så hon behövde inte vara på dagis förrän kl 09,00.
Vi låg i min säng o pratade, Flis drack välling och bara myste. Det här kommer aldrig tillbaks. Hon är bara liten en gång o jag unnar både henne o mig kvalitetstid med kärlek.
Sen tog vi en lång frukost o lyssnade på radio o mammi bläddrade i tidningen. Då säger Flis " mammi tråkig!"
VA?!?!? Vad säger hon? Varför då säger jag? Tidning bort, säger hon. Eh.. ok, min medvetna lilla tjej berättar för mig att hon vill ha min fulla uppmärksamhet vid ALLA lägen. Helt ok o så som det ska vara visserligen. Vilken cool smulis. Hon är drygt 1½ år o säger hur o vad hon vill ha. Klart hon oftast får som hon vill.
Efter frukost var det påklädning. Nya spindelmannen tröjan o jeans idag.. hihihi. Gissa en tjej som var tokstolt över sin nya tröja idag o hade huvudet högt när vi kom till dagis.
När jag skulle klä på mig satt flis på golvet o grejade med lite tidningar på toaletten. Trodde jag. När det är tyst från flis en längre stund (mer än en min alltså) så gör hon ngt hon inte borde. Denna gången hade hon hittat tampongerna. Hon satt o "klädde av" plasten från ALLA tamponger. Japp. Vad säger man?
Mamma propp sa hon... jo..eh.. nja inte just nu flis. Vilken smulis. Man kan ju bara le.
Har inläsningsdag idag. Kanske borde vara läge o sätta igång o plugga lite då kanske? Hm...ja kanske det.
Ha en fin skön dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0