Kärleksbevis

Det har varit Flis o jag ikväll. H jobbade över. Vilken guldtid med min lilla stjärna liksom. Ovärdeligt.
Vi sköt lite på kvällsmaten o la os i min säng o myste med en "molly" bok och låg o pratade lite.
Det är så skönt o bara se hennes kärlek som hon överöser oss med. Det kan komma otroligt spontana varma ord så man håller på att falla av stolen. Imorse sa hon "älskar dig, mammi". Med sina ord givetsvis o då låter det ungefär "aklar deeej mammi!" Jag vet ju att det betyder det vackraste hon kan säga till mig så jag bara njuter. Jag säger "älskar dig" flera ggr om dagen till Flis. För jag tror att grunden till ett gott självförtroende och självkänsla kommer ända från småbarnsålder och att de ständigt får höra de magiska orden med så mycket kärlek i, tar henne långt på väg.
Att bli mamma är det största som hänt mig. Förmodligen det mest smärtsamma, utlämnande och har helt fullkomligt gjort mig till en bättre person.
Jag är så utlämnad i mammarollen, men har ändå aldrig varit starkare.
Jag har slutat att bli nervös för små orelevanta saker och känner en stolthet att mitt barn är det vackraste som finns. Precis som alla andra barn som finns i min närhet. En mors stolthet...

Idag höll jag på att få ett återfall i Saradieten. Sjukt SJUKT sugen på sött idag. Tårta i Selma..Semla i Gläntan...godis, choklad, socker...Gode gode gud.
Helt ärligt var jag så nära ett tag att bara köpa en liten pluttchoklad o låsa in mig på toan o smygäta lite. MEN då slog mig ju tanken vad Saradieten handlar om. Först o främst sitter dieten i mitt samvete. Bara jag, vet vad jag stoppar i mig på en dag. En chokladbit på en låst toa? hallå? Det är ju fortfarande jag som stoppar i mig den, hur kan jag bortse eller förglömma det?
Jag har en toutch av demens som mina goa vänner på universitetet kan intyga, men så senil är jag inte så jag inte vet vad eller inte jag stoppar i mig. Kan dessutom inte göra så mycket som krävs för att glömma en choklad heller.
Är så svag så att när jag börjar med en liten skitbit så kommer dominoeffekten o då möjler jag bara in ALLT som finns.
Ja, ja. Vägning på fredag. Optimistisk? Mja..har varit hård denna vecka, men tror inte på så extrem skillnad.

Holy smokes vad jag är trött. Flis vaknade 04,00 imorse o ville ha välling, bara å gå upp- somna om.. mja lite svårare. Klockan ringer 06,50.. första tanken..Nej..inte nu igen.
hepp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0