Big Mama

Måste vara jag det?! Eller?
Jag blir lite lätt frustrerad över det faktum att folk tittar på mig o tycker att jag har öga för saker, dvs vill alltid göra saker så andra slipper. Big mama ser allt o hör allt. Det gör inte jag, tror jag. Lite visst, men va fan...inte hela tiden heller. Jag är inte mer villig än någon annan att bära folk genom arbeten. Seriöst, ha en åsikt o våga stå för den. Våga stå framför folk o göra bort dig totalt, vi ska bli lärare....

Min mamma har arbetat som förskolelärare i många år. Jag har tyckt att hon har betett sig totalt superpinsamt vid flera incidenter i mitt liv. MEN, dagen jag slutade skämmas var när hon ställde sig på en handikapparkering vid ett köpcenter i stan. MÅNGA år sen, men detta glömmer jag aldrig.
Mamma, säger jag. Du får inte stå på handikapparkering.
Inte, säger mamma o börjar släpa sitt ena ben efter sig när vi går in i affären.
Vad gör man då? Jo, slutar skämmas o inser att fan vad skönt o vara så trygg i sin roll så att man vågar göra bort sig utanför spelplanen också. Hejja mamma!!
Så vill jag också bli.

Var upp o hälsade på min praktikplats idag. Pratade med lite barn o sa att det är jag som kommer upp till dom o ska vara fröken snart.
Jag blev bjuden på att pussla med en liten kille direkt o en liten tjej frågade om jag var duktig o pyssla efter att hon hade sett min oerhört kreativa presentation av mig själv som finns på förskolan. En liten kille sa att det där såg inte alls ut som jag utan att hon på kortet var en städtant som finns i huset ibland *skrattar* Jag toklängtar ut på vfu nu. Äntligen säger jag...Snart är det dags!!

Flis är hos farmor o farfar med sin pappa o säger grattis på namnsdagen till farmor. Grattis farmor!
Sa att han skulle köpa med blommor, tror inte att sambo gjorde det. Måste det firas säger han.. alla har ju ett namn eller två. *Tönt säger jag*
Jag har suttit och skrivit lite skolarbete som ska redovisas imorgon. Trevligt trevligt, läs min frustration längst upp i inlägget så vet ni hur glad jag är över detta fenomen. Hubbahubba hepp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0