Vintermys med min lilla familj

Det är så mysigt med snö. Åka pulka, bygga snögubbe o busa i snön. Det är otroligt..ibland kommer de där guldkorna fram o man bara ÄLSKAR sin familj. Tog lite kort..kanske bjuder på ngt sen. Har som sagt pluggat Vygotskij idag. Ni som inte vet vem han var...slå upp det. Intresse för några..totalt ointresse för andra. Nu orkar jag inte läsa mer. Det blir liksom korvstoppning efter ett tag, även om man uppskattar boken i sig. Bestämde mig för att göra smaskig köttgryta till middag. Mmmm lägg av vad gött det blev. Nötkött, morötter, potatis, purjolök o paprika..lägg till köttbuljong, lagerblad o vitpepparkorn..Koka ca 60 min (låt potatisen koka med i mindre bitar de sista 10 min..) YESUS!! Jag=grym kock Mer? Ska ta kvällen nu o förbereda diverse saker inför morgondagen. Alltid mycket som ska med på en måndagmorgon. LIte senare blir det en kåpp (hahaha var bara tvungen o kolla hur det såg ut om man skulle skriva kopp så där..*knäpp idé*)varm o´boy med ljumma lussekatter. Tänk förresten om det skulle heta lussehund eller lusseko? Hahaha det skulle ju vara helt fel. Lussehund liksom..å istället för russin så har man...hm låt mig tänka...bitar av blockchoklad o istället för saffran så har man typ..kardemumma..Men hallå. Då är det ju definitivt inga lussebullar längre..hahaha vad konstigt det blev nu. Men det är ju jag i ett nötskal..eller hur ;) <3

Kommentarer
Postat av: josse

men hallå gums, kom du på NU att du är den bästa kocken!?!? :)Det har jag vetat länge!!!!

2008-12-14 @ 18:04:17
URL: http://josefinewedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0