Pulkatime o status

Åh vad roligt det är att ha en alldeles liten egen privat backe på tomten. Det är så roligt att åka pulka med flis. Vissa saker blir man aldrig för gammal för. Sen att nu regnet öser ner :( o det är massor av plusgrader gör verkligen itne saker bättre. Har varit o köpt en julklapp till Flis idag på barnens hus. En supersöt liten .... hahaha det kan jag ju inte avslöja. DÅ blir det ju ingen överraskning på julafton! Blev ett stort paket alla fall till flis stora glädje. Å nu gäller det att gömma det väl så det får bli en överraskning tills jul. Mer? Det är lördag idag. Jag tänkte i mitt stilla sinne att Flis kunde få följa med sin far sen så kan jag få undan lite skrivarbete. Men det blir nog inte så. Smulis är fortfarande inte på topp o äter sååå SÅÅÅ dåligt. Vill inte ha ngt o är inte sugen på ngt. Hon får ju behålla det hon stoppar i sig alla fall, men ändå. Det är för mycket utgifter än inkomster o då tar det ju jättelång tid innan hon är pigg o kry igen. Mitt status ser ut som följande. Jag skötte mitt onda öga så väl att jag motverkade en ögoninflammation. (hejja mig!) Jag har ont i halsen. Börjar faktiskt misstänka typ halsböld el en supersnorklump som fastnat på tvären. Blää alla fall i vilket fall som helst. Min förkylning börjar låta ytterst underligt. Det tjuter liksom i typ bihålerna el i näsan när jag snyter mig. Färg o konsestens besparar jag er. Men vi säger så här. Det är högst troligt att det är bihålsinflammation på g igen. Åt ju penicillin för det typ i våras el ngt. Värsta brakförkylningen som vägrar ge med sig..Herregud liksom vad är barnen(på vfu) preparerade med eftersom det här inte verkar vara en vanlig förkylning? Maaaaan.. Nu ska jag göra iordning en kaffekanna o värma lite lussebullar. Ta fram lite skolböcker och slå ihjäl en timme el 2 framför datorn..yej essäskriveri rules

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0